Hej! För två dagar sedan körde jag av vägen då jag i ”panik” dumt nog väjde för ett rådjur. Bilen gick i ca 60-70kmh vid avkörningen sen har jag dunkat över två vägtrummor rakt in i en elstolpe där bilen tagit tvärstopp och hoppat ett halvvarv upp mot vägen igen. Ett ganska tvärt och djupt dike.
Har noll erfarenhet vad gäller användning av bilförsäkringar och bilar överlag. Jag har på min bil (Kia Ceed sportswagon 2019) Länsförsäkringars helförsäkring, vilket jag hoppas täcker denna olycka.
Hur lång tid brukar ett ”försäkringsförlopp” ta?
Okunniga jag misstänker att de lagar bilen, har dock ingen aning om hur bilen tagit det på undersidan med vägtrummorna jag smällde över.
Bifogar en bild om någon vill gissa på om bilen kommer lösas eller lagas.
Köpte bilen för ca 170.000 och har eftermonterat dragkrok och motorvärmare samt köpt nya däck på fälg. Har även köpt en garanti för 11.000 kronor med i bilköpet, kommer den gälla? Är den värd att nämna till försäkringsbolaget?
Får jag ut något för barens bilstolar?
Passagerardörren gick inte att öppna, spricka över hela framrutan, punktering på alla däck och något däck pekade rakt ut. Sen säger de andra skadorna man ser mig ingenting.
Är mest okunnig och nojig nu hur det blir med ersättning nu när chocken lagt sig.