Mja, blir lite pyssel med kompressor också då du ska till med en extra remskiva på vevaxeln om du nu inte har en a/c-kompressor du kan byta ut till en kompressor.
Sedan skall du till med något som styr magnetkopplingen på kompressorn, extra sås, och helst något så du kan styra tändningen.
Givetvis rör, bredbandslambda, osv också.
Vetifan hur enkelt det är att hitta en 6a att stoppa i.
Jag letade själv efter en bil med M103 eller M104 (3.0 12v respektive 24v) innan jag köpte min 940.
Man fick liksom ge runt 40.000kr för en halvdan bil med den motorn för 5 år sedan.
Du kan eventuellt hitta på Laga/Bildelsbasen.
Edit: Men du kan såklart hänga på en kompressor och köra ett tillskottssprut.
Har själv kört extra spridare som aktiveras av en eller flera slutande tryckvakter.
Tändningen brukar i regel vara rätt så snäll på standardmotorer, så du kan eventuellt åka några hekto överladd innan du behöver backa tändningen.