4925
Sök

saab 9-3 2.0T 185hk

91 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
är det en bra bil att köpa? tycker det finns många fina billiga som gått lite ..kanske inte är fel. sen vet jag inte riktigt hur bra motorerna är? vissa tycker tydligen att t5 motorerna är bättre än t7 o vise verca..
även aeron är intressant då den är grymt snygg. är det stor skillnad på den och den vanliga med 185? chippa en ltt går ju också..vet inte vad jag ska satsa på kom med förslag=)

ni som äger en saab 9-3 kan väl skriva o säga vad ni tycker och om ni haft problem och sånt med bilarna?? smile

7 120 Inlägg
8 februari 2007
Farsan har en (med chip) och den är jäkligt pigg och fin.
Skulle rekommendera en sån starkt faktiskt.

91 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
okej då har den drygt 240 eller?

(none)
1 725 Inlägg
8 februari 2007
Kanon bra bilar smile Fina och finns mycket syling till dom..

Jag vet inte vad du har för årsmodell.. Det jag fick göra på min 01:a var aatt jag fick turboras på min sad mindre kul. Men annars så har jag inte varit med om något problem...gått en bit över 12 tusen mil och snurar fin fint ännu smile

Bara att höra av dig om tips eller funderingar!

Lycka till!

Mvh

--Lev i går som det vore i morgon--

91 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
okej när råkade du ut för turboras? alltså hur långt hade bilen gått? dyrt o reparera?

3 123 Inlägg
8 februari 2007
Tänker du köpa en 01:a eller nyare hade jag köpt en Aero, mer eller mindre all utrustning samt viggen-spoilers. Tänker du ändå byta ut kjolarna och vråltrimma kan man nog lika gärna köpa en 185 hk. Men det skiljer inte så jättemycket i pris som man kan tro.

Jag ägde en 9-3 2.0t -02 i två år och just nu har jag en -01 Aero. Tycker det är trevligt med skinn och all el osv!

Aeron är ingen raket så gillar du prestanda kommer du nog chippa den också! smile
Senast redigerat av viccoA (8 februari 2007)

91 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
okej hehe=)..

jo visst gillar jag prestanda...men ifall jag köper en aero kommer jag nog inte chippa..vill bara ha en fin bil som går hyffsat..sen vet jag inte om 9-3an är lätt att få sålt osv? det kanske du har erfarenhet som har haft två stycken?smile

(none)
1 725 Inlägg
9 februari 2007
prets skrev:
okej när råkade du ut för turboras? alltså hur långt hade bilen gått? dyrt o reparera?

Hej igen!

jag råkade ut för det i sommras... usch alltså.. Då hade bilen gått ca 11 000 mil. Och jag hade sköt oljan kanon..gjort alla servicear etc. Jag kände en kille som kunde göra det billigare.. fick en turbo för 3500:- sen kosta ju arbetet kanske 2000:- Tog nästan en hel dag att ordna--  Vissa kan få den oturen med turboras. sad

--Lev i går som det vore i morgon--

Sök