3190
Sök

Ford Granada 1976

6 Inlägg
18 september 2023
Trådstartare
Jag skulle vela få mera häst krafter i en ford granada a-traktor. Just nu så är det ca 118 hästkrafter med en v6:a. Hur kan jag göra det?

3 371 Inlägg
18 september 2023
Räcker dem inte till för 30kmh?😂

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
18 september 2023
Low skrev:
Räcker dem inte till för 30kmh?&#128514;

Håller med dig där, dom kan knappt hantera dom hästkrafter dom har.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

6 Inlägg
18 september 2023
Trådstartare
Low skrev:
Räcker dem inte till för 30kmh?&#128514;

Tack då

3 207 Inlägg
18 september 2023
Oskar_08 skrev:
Jag skulle vela få mera häst krafter i en ford granada a-traktor. Just nu så är det ca 118 hästkrafter med en v6:a. Hur kan jag göra det?

Ok, jag förstår man vill modifiera, även omndet är en Atraktor.

En OldSchool motor som den kan man komma tämligen långt med bara förgasaren. En Weber med bra bestyckning för motorn ifråga. Annars måste man börja med värre kamaxel osv, och det kanske är lite besvärligt att få tag i idag.

En så pass gammal motor blir dock känslig för nedsurning osv om man trimmar, så i en traktor är det kanske inte att rekomendera ändå.

6 Inlägg
18 september 2023
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Oskar_08 skrev:

Ok, jag förstår man vill modifiera, även omndet är en Atraktor.

En OldSchool motor som den kan man komma tämligen långt med bara förgasaren. En Weber med bra bestyckning för motorn ifråga. Annars måste man börja med värre kamaxel osv, och det kanske är lite besvärligt att få tag i idag.

En så pass gammal motor blir dock känslig för nedsurning osv om man trimmar, så i en traktor är det kanske inte att rekomendera ändå.

Ok, tack så mycket

Diagnostekniker
2 717 Inlägg
18 september 2023
Börja med att ge den en ordentlig service och förgasarrenovering så ska du se att du får tillbaka några hästkrafter.

Up the RA

3 207 Inlägg
18 september 2023
Jag tror 2.6l V6'an i Granada'orna hade 108hk orginal på 70talet.

2.3 V6'an ungefär lika som 2.6'an. Var nån bisarr regel, eller nått.  En äldre släkting hade en sådan när jag var ung.

Så vet man exakt VAD, kan det gå att skrämma upp 2.6 V6 en del kanske utan att röra just nått alls, men kanske redan är gjort eftersom det påstås 118hk.

6 Inlägg
18 september 2023
Trådstartare
Jesper328 skrev:
Börja med att ge den en ordentlig service och förgasarrenovering så ska du se att du får tillbaka några hästkrafter.

tack så mycket, kan testa

6 Inlägg
18 september 2023
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Jag tror 2.6l V6'an i Granada'orna hade 108hk orginal på 70talet.

2.3 V6'an ungefär lika som 2.6'an. Var nån bisarr regel, eller nått.  En äldre släkting hade en sådan när jag var ung.

Så vet man exakt VAD, kan det gå att skrämma upp 2.6 V6 en del kanske utan att röra just nått alls, men kanske redan är gjort eftersom det påstås 118hk.

tack så mycket för svaret

Sök