oj.. den där bilen ser ut att ha väldigt mycket dold rost..
det där kan vara hur illa som helst när man börjar ta bort en massa spackel och skit som verkar dölja rosten..
har ju själv jobbat just med rostlagning och lackning.
och det är ALLTID värre än vad det ser ut.
man får börja med att försöka få tag i ersättningsplåtar. sen är frågan är om det finns eller ej.
men trösklar skärmkanter. nederkanter av alla dörrar både insidan och utsidan.
sen innertrösklar. taket är nog det enklaste att laga iallfall.. även om det ser illa ut
vi gjorde samma typ av jobb på min 245turbo när jag byggde ordning på den.. det var nog 3gubbar och säkert 80timmar bara i rostlagning.
räkna med minst 1200kr timmen gånger 3. +matrial
då snackar vi bara rostlagning sen lackning på det så är det cirka 25k idag med dagens överpriser.
mao billigare att ta hem en rostfri dito och regga i sverige.
kan man fixa allt sånt själv och har tid på sig och kan lacka den själv hemma i garaget så är det helt plötsligen kanske gångbart med 10k i matrial. tyvärr kostar det att lämna iväg.
jag ser otroligt mycket varningstecken på bilderna. mycket dold rost. aldrig något gott tecken när grejer är bättade och allt är jätte ojämnt. det tyder oftast på att man helt enkelt täckt rosthålen med spackel och kört av spacklet med slipskiva på rondellen och sen målat.. står man 10meter bort ser det okej ut.. men det håller någon vecka innan rosten tittar fram igen. du kan så klart åka runt och säga jag vill ha den här fixad för 10.000 och få den fixad för 10.000 då får man vad man betalar för det ser lika illa ut men du ser ingen rost just då.. några veckor senare så är den tillbaka till samma skick som innan.
Minns en gång när en bilnasare tjatade hål i huvudet på min chef han ville ha en rostlagning för 500kr på en Lancer.. sa till chefen att jag fixar det så slipper vi honom i all framtid.
jag gjorde en 500kr rostlagning. det såg förjävligt ut och vi såg honom aldrig mer.. aldrig skrattat så myket i hela mitt liv när jag "rost"lagade den bilen. såg den på blocket några dagar senare rostfri stog det att den var. en blind hade sätt hur illa det var