Tyvärr är det ju som så att den rosten som syns på ytan är oftast bara en bråkdel av vad som faktiskt finns där. Och på bilderna som du visar upp så finns det ju då en del rost och rostbubblor. Om du tror att du kan fixa den rosten på egen hand med allt arbete som det innebär för att det ska bli snyggt, så är det som det är. Men jag ser bilderna och tänker att du kommer att få spendera många timmar med detta.
Sen att bilen dessutom har en historia som även den får mina varningslampor att blinka i kombination med att säljaren nu helt plötsligt gick med på att sälja den för 35 000 kr, när han dessutom säger att han ska ha bytt multirem och lagt ner "många timmar och pengar" på fordonet...varför går han då med på att sälja bilen med förlust? Och vart gick dessa pengar? Menar han att rosten var värre innan han försökte laga det? Eller menar han pengar på nya däck och service?
Tänk på det.
Om han köpte bilen för cirka 30 000 kr (vilket Biluppgifter säger) och lade ner pengar och energi på att rusta upp den och nu väljer att gå med på att sälja den till dig för 35 000 kr när han egentligen ville ha 50 000 kr...det är alltså en mellanskillnad på 5 000 kr från det att han köpte den till det att han säljer den till dig. Vilket betyder i bästa fall att han går med netto-noll på affären, eller att han förmodligen kommer att sälja den med förlust.
Nä, det här känns inte bra. Undvik bilen, är min fortsatta rekommendation. Något luktar konstigt med hela den här affären.