vrid är en viktig faktor som man inte får glömma
skulle jag kolla på bilar är det bilar med turbo som gäller..
dels får man bättre vrid på köpet. men när man 2dagar efter köpet inser att en 90hk polo inte är pigg så optimerar man den och bam man har 45hk extra och nästan 80vrid extra det gör grym skillnad. sen tycker jag att vikten är väldigt viktig.. kan säga att min lilla 60hk Seat Arosa inte alls känns så slö som den ser ut på pappret.. det är ingen raket verkligen inte men den har 60hk.. <
så man får ta det till vad allt är.. att köpa en 1.0:a och tro att den på något sätt kommer kännas pigg så är man helt fel ute. men rätt bil kan vara helt okej med en 1.0:a medans det kan bli totalt okörbart oxå.
för mig är a-o att man kan ligga mellan 90-120 och inte någonsin behöva växla ner för den tappar fart. och att den iallfall klarar att ligga konstant i 160 utan att man tror att motorn ska flyga i luften.. där passar min Arosa in perfekt. för den klarar allt sånt fast den har 60hk. men så är den liten och lätt.. vilket gör det till en otroligt rolig bil att köra fast den inte har någon effekt i huvudtaget..
Kör fort så hinner inget hända...