3553
Sök

6 puck eller 4 puck sinter lamell?

5 Inlägg
14 oktober 2023
Trådstartare
#1
Hej

sökte runt på lameller då jag ska trimma bilen lite, kommer ha ca 250hk och har m47 så tänkte köpa antingen 4 puck eller 6puck lameller till orginal tryckplatta för att länga penga på viktigare saker. Ska köra på väg men även drifta på bana.

Vilket hade ni rekommenderat?

Diagnostekniker
2 710 Inlägg
15 oktober 2023
#2
Sinter på 250hk är lite överkurs skulle jag säga.
En MYCKET bättre lösning är att köpa värre tryckplatta och sedan köra med en ny originallamell.

En ofjädrad sinter är inte speciellt kul att åka på gata med heller för den delen.

Up the RA

5 Inlägg
15 oktober 2023
Trådstartare
#3
Jesper328 skrev:
Sinter på 250hk är lite överkurs skulle jag säga.
En MYCKET bättre lösning är att köpa värre tryckplatta och sedan köra med en ny originallamell.

En ofjädrad sinter är inte speciellt kul att åka på gata med heller för den delen.

Ja sålänge det inte slirar koppling när jag dumpar så är jag nöjd.

7 394 Inlägg
15 oktober 2023
#4
för den LILLA effekten kör på organisk lamell, har haft 4 puckad sinter,, INTE kul, jag har det på min busbil, men är tyvärr ett måste sad


3 200 Inlägg
15 oktober 2023
#5
250hk är inte problemet det är Nm som kräver koppling.

Orginalgrejer brukar ofta klara av trimmet, men inte förarna...

Så lamellen blir nog inte svaga länken.
Ditt redan slitna DMF blir nog inte långlivat med kopplingsdumpar....
Senast redigerat av Mossan1 (15 oktober 2023)

Fri fart för ett fritt folk!
14 126 Inlägg
15 oktober 2023
#6
tryckplatta till en b230et är nog perfekt ihop med organisk lamell..  som sagt är dessa 4 och 6puckade lameller en total jävla mardröm att köra förstör hela känslan..

Kör fort så hinner inget hända...


Sök