*Vinkar glatt*
Då försöker jag igen.
Har idag 2 Civics, en ej2, eller eg coupe som många väljer att säga, och en Mc2, alltså en Aerodeck VTi med B18c4 från fabrik.
Jag kommer (försöka) ta lite KORT historia om coupen som jag köpte 2019 fram till idag, åtminstone det viktiga. Aerodecken köptes nyligen, så där finns inte så mycket att säga än, men, det blir alltså en tråd för båda bilarna, projektet och brukisen.
Civic Coupe.
Jag köpte en Accord Cb7 påsken 2018. Och efter ett andra besök hos besiktningsfarbrorn hittades rosten. Tanken va att den skulle fixas, men när brukisen spontant brann upp under semestern tröttnade jag på trasiga bilar... NÄR ja dessutom hittade en besiktad o godkänd Civic ej2, så tänkte jag att de skulle kunna bli ett substitut för rosthögen och brukisen.
Spontan o impulsiv som man är (när alla bokstavskombinationer man har i huvet är i FULL CAPS) åkte ja o kollade in bilen. O efter den korta provturen, kände ja hur mycket jag saknat småbils/gokart känslan. Så det var inte mycket att tveka över. Saknaden efter NOA, min gamla -88 Civic ed6 hade varit stor sedan jag sålde den.
När jag köpte bilen fick jag med nya fram och bakskärmar. Dessa satte jag igång att byta november 2019, i ett kallgarage. (med det sagt, så slog sig bakskärmarna lite).
Jag hittade rost bakom vänster bakruta, så den skar jag ut på jobbet innan jag placerade bilen i garage. JAg fick även byta delar av trösklarna på båda sidor.
För att inte hålt på med rost o svetsa bilplåt osv så var jag ända väldigt nöjd med resultatet. Min plan här ifrån var att göra en egen, modern tolkning av de tre civicarna från första fast and furious filmen. och för att jag inte ansåg att bilen var värd mer just då, bestämde jag mig för att burkbomba bilen. Jag beställde en färg jag tyckte såg okej ut, men visade sig vara mer grå, med tiden växte dock färgen på mig. Dess värre gjorde jag ett dåligt grundarbete, så sliprepor var ett faktum. 13 burk färg och 13 burk klarlack gick det åt.