Ja. Jag var jätteduktig o fick ihop min obd1-obd2b jumper, funka den i slutänden då? Inte ideellt.
Hur som. Bytet är gjort o här kommer bilder.
Jag valde att behålla B18 svänghjul o koppling, samt av dem grenrör jag har behöll jag även där från B18.
Inre knuten har glappat o vibrerat ett tag, framförallt i 30 - 40 kmh. Så jag passade på o byte knuten.
Den ensamma lilla ac kompressorn kom med b20, vet inte om den funkar eller inte, men fick med en bättre begagnad när jag köpte Aerodecken. Så jag beslutade att behålla fäste o kompressor från B18. Momentfästena fram är alltså med Hardracebussningar fortfarande.
Fick även med nytt torrfilter och ackyl i bilafären, så även de passades på att bytas.
Och motorn hittade in.
Sen fick jag kämpa med att få bilen att gå bra. Tillslut antar jag, med B18 ecu, så min jumper blev väl inte så bra som sagt, kör på sålänge o mappar så snart jag få möjlighet.
Passade även på när bilen stod att byta fläktmotsrånd, hade bara högsta o lägsta. Förstår varför.
Jungfrufärden gick utan missöden.
Så här näst då? Allt funkar typ som sig bör, så i veckan ska jag ta mig till jobbet o se om det går att fylla de o få de att funka med, sommaren är räddad #fingerskrossed
Sen som alltid dinns de väl lite små tweeks, bla ska bärarmsbusningar i bskvagnen bytas m.m.
På återseende.