3902
Sök

740 växellåda problem

8 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
De var så att jag åkte hem från sthlm igår, till västerås.
på vägen hem körde jag i ca 130 140, med 5an växel så klart.
helt plötsligt hoppade växeln ur, lät inge konstigt eller missljud heller. försökte sätta in 5an direkt men det gick inte växeln(växelspaken) satt sig i 5ans läge men det var tomgång när jag gasade.
stannade bilen, provade kände att alla växlar går in med spaken precis som vanligt, men den svarar bara på gasen dvs när jag släpper kopplingen med 4an.

Vad kan var fel?.
Hur mycket kan det kosta?.

Det konstiga är att det lät ingenting känns som nått hamnat åt sidan bara och inte växeln går i.

Mvh

225 Inlägg
11 februari 2007
Jag och en kompis körde bil på hans gård för några år sen, vi var 15 år tror jag å då hände samma sak för oss. Då var det spaken som hade lossnat från spakstället eller vad det nu heter. Alltså spaken var lös under bilen så de hände inge i växellådan då man växla.
Bilen vi körde var en gammal passat kring -82.

med lem
1 925 Inlägg
14 februari 2007
dunka_dunka skrev:
Jag och en kompis körde bil på hans gård för några år sen, vi var 15 år tror jag å då hände samma sak för oss. Då var det spaken som hade lossnat från spakstället eller vad det nu heter. Alltså spaken var lös under bilen så de hände inge i växellådan då man växla.
Bilen vi körde var en gammal passat kring -82.

precis samma sak hände mig o en kompis när vi snodde hans farsas v70,,,,fast det var vajrar på den,,men samma funktion tongue

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Sök