3227
Sök

Audi 80, nästan dör!!

Kinna
146 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
hejsan alla där ute. Jag har lite problem med min audi. Det är en audi 80, 93årsmodell. När bilen är kall, och jag börjar köra med den, så vill den typ dö,fastän jag gasar, när ja känner detta,så provar jag ibland trycka in koppling,så går varvmätarn till typ ända ner till 300varv/min, och sen hoppar upp till normala 800varv. Men när bilen sedan blir varm, så gör den inte alls nånting sådant,men jag känner även det när den är varm, att när man gasar på, s å mellan 2000-3000varv så tappar den lite lite, o sen drar iväg igen, den gör alltid så,men det är inte så jättefarligt,men irriterande när den e kall o håller på o vill dö. Undrar vad det kan vara? och är det förgasare på denna modell? det är en 1.8motor, (ja vet att de inte finns, endast 2.0motor,men min e importerad,så förmodligen annan typ). Tackar för svar!

1 785 Inlägg
10 februari 2007
Vilken motor är det? ABS 1.8? Det står på kamremskåpan.

I såfall är det singelinsprut!

Vet du om bränslefilter är bytt?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
10 februari 2007
Hej, låter som om lambdan gått... Hade inne en med liknande symptom i veckan... Koppla ne multimeter till signalkablarna och se om spänningen ändras, gör den det så e lambdan ok...
Hur luktar avgaserna, är det mager eller fet blandning?

Sök