Hybrid_ skrev:
evoline skrev:
Hybrid_ skrev:
Din länk visar bara själva krokens montering. Elsatsen kommer i en separat låda med separat brux.
Finns 2 länkar, en för dragkrok och andra för elsatsen.
Har man allt eller behövs kopplingsdosa?
Tack på förhand
Aha. Läste tråden lite slarvigt. Men där ingår ju det som det som behövs (regnummerkoll). Troligtvis en modul med. Aldrig skruvat Toyota men monterat många på Kia/Hyundai. Ser likadan ut. Bör ta en verkstad cirka 3 timmar att göra jobbet. Rätt enkelt för den som gjort det förr.
Det ska troligtvis sågas i stötfångaren bak.
Sett en del skräckexempel på katastrofsågningar. Poängtera för den som gör monteringen att du kommer kolla hur det ser ut under innan du betalar...
Köpte för många år sedan en draganordning till en Vento hos Biltema.
Den medföljande mallen för håltagningen i bumpern var felvänd.
Märktes inte förrän bumpern skulle på plats.
Biltema tog inget som helst ansvar för att hålmallen var fel.
Som tur var hade jag sparat den ursågade plastbiten.
Limmade fast den från insidan och satte en S-skylt på utsidan så att skarven/sågningen doldes.
Har efter detta monterat flera Steinhof där monteringsanvisningarna (och passformen) varit perfekta.
B t w så har jag inte svanhalsen på mitt fasta Steinhof-drag monterad hela tiden på en av bilarna.
Monterar den endast vid behov på grund av att den tar i marken på sämre skogsbilvägar/terrängkörning.
Endast 2 st M12 skruvar och muttrar med 19 mm nyckelvidd = samma som fälgskruvarna - gör det nästan lika lätt att montera svanhalsen som att montera den lösa delen på en delbar draganordning - liiiite längre tid tar det.
Inga synpunkter vid den årliga kontrollbesiktningen på att svanhalsen inte fanns på plats.