Tankluka öppnar ej wv golf sportsvan 2014

jonte53
8 december 2023 · 11 Inlägg

Hur öppnar jag min tankluka på min bil? Våld, från insidan eller??

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 december 2023 · 14 079 Inlägg

jonte53 skrev:
Hur öppnar jag min tankluka på min bil? Våld, från insidan eller??

Har du ingen instruktionsbok?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
jonte53
8 december 2023 · 11 Inlägg

Såklart jag har, skulle givetvis sagt att något har hänt, är bara att trycka in den lite och då hoppar den ut, när allt är ok. Fast nu går ej detta. Kan man komma åt spärren/låset om man tar bort klädsel på insidan? eller är det våld som gäller.

zzr94092
8 december 2023 · 4 411 Inlägg

Har du ens kollat i världens minst lästa bok om det står nått om nödöppning av luckan,vilket det borde göra..

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 december 2023 · 17 562 Inlägg

Nödöppning finns. Ett  litet handtag i en vajer. eller någon plugg och ta bort för att sticka in finger. Behöver du montera bort konsolen på insidan så gör det när bilen stått i garage över natten. Den tål inte kyla. Spricker.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
krambriw
9 december 2023 · 433 Inlägg

Motorn för luckan har nog pajat, hände mig en gång på min förra Audi A6 från 2013. Fick bytas ut vid service. Dålig kvalitet, folkaprylar även i Audi

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 december 2023 · 17 562 Inlägg

krambriw skrev:
Motorn för luckan har nog pajat, hände mig en gång på min förra Audi A6 från 2013. Fick bytas ut vid service. Dålig kvalitet, folkaprylar även i Audi

Ja. Och det var någon annan med samma problem på just en golf i samma ålder här i våras. Ska se om jag kan hitta tråden.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muskelbil
9 december 2023 · 427 Inlägg

Är det minusgrader och din lucka har fyst?

jonte53
9 december 2023 · 11 Inlägg

krambriw skrev:
Motorn för luckan har nog pajat, hände mig en gång på min förra Audi A6 från 2013. Fick bytas ut vid service. Dålig kvalitet, folkaprylar även i Audi

Tror låset är helt mekaniskt, ingen el till det. Spelar ingen roll om bilen är låst eller ej. Så det har nog hänt nått som gör att det kärvar.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 december 2023 · 17 562 Inlägg

jonte53 skrev:

krambriw skrev:
Motorn för luckan har nog pajat, hände mig en gång på min förra Audi A6 från 2013. Fick bytas ut vid service. Dålig kvalitet, folkaprylar även i Audi

Tror låset är helt mekaniskt, ingen el till det. Spelar ingen roll om bilen är låst eller ej. Så det har nog hänt nått som gör att det kärvar.

En ryckspak och vajer?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
krambriw
9 december 2023 · 433 Inlägg

jonte53 skrev:
Tror låset är helt mekaniskt, ingen el till det

Jag är inte övertygad, det borde vara styrt av centrallåset om nu golfen har ett sånt. I så fall är det en återfjädrande pinne med låstapp som vrids av en liten stegmotor för låst/olåst

nonne_j
9 december 2023 · 77 Inlägg

Om du lossar/viker ut luckan i klädseln på höger sida så borde det finnas en röd "plastvajer" där som man kan dra i. Förmodligen ställelementet i luckan som behövs bytas ut.

Mazda Miata "Mx5" (2002)
jonte53
10 december 2023 · 11 Inlägg

Tack alla för tipsen. Har nu efter att tryckt ett antal ggr och sprayat in lite W40 så har det till min stora glädje öppnat sig. Har kollat och smörjt in de rörliga delarna, hoppas nu att det inte återkommer. Skall kolla efter den röda plastvajern.

Muskelbil
10 december 2023 · 427 Inlägg

jonte53 skrev:
Tack alla för tipsen. Har nu efter att tryckt ett antal ggr och sprayat in lite W40 så har det till min stora glädje öppnat sig. Har kollat och smörjt in de rörliga delarna, hoppas nu att det inte återkommer. Skall kolla efter den röda plastvajern.

Plusgrader nu?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang