Jesper328 skrev:
Några felkoder?
Hur många gånger glödgar du glödstiften innan startförsök? (Vid kallare temperaturer kan man få glödga 3-4ggr, dvs vrida på tändning och vänta på att glödspiralen slocknar, slå av tändning och upprepa).
grejen är att dom startar till 100% på alla cylindrar helt felfritt. och sen efter typ 2sec stängs den av.. lika fint som man vrider av nyckeln. jag trodde att jag hade immo fel på min bil först. men sen mindes jag att jag hade fått upp en läckande egr felkod. bollade lite med saken mellan polarn och vi konstanterade rätt snabbt att egr läcker avgaser in i motorn och det kväver den..
det spelar ingen roll vad man gör när den beter sig så där utan man får starta den tills motorn blir tillräckligt varm sen går den. och när den startar startar den som ingenting har hänt.
och den startar lika fint varje gång den dör men den dör igen likandant så man får sitta och vrida av och på tills skiten går..
har aldrig upplevt något liknande. men det började förra året för mig.
men då hände det bara några gånger. nu händer det kanske var 3e 4e start.
jag ska beställa hem packningsats och sen blir det att plugga skiten och göra egr off. ska bes bilen först tänkte jag. så kan jag montera mitt partikelfilter som jag ska tömma. likabra att progamera bort allt.
för det är ju standard vag problem med egr.
lyckades dock rädda den en stund då min hade dieselgate updateringen men bakdaterade bilen innan jag optimerade den.
till trådskaparen så kolla när dieselgate uppgraderingen är gjord. för man fick förlängd garanti på spridare och egr om jag inte minns fel