Köpråd: Dashcam.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 december 2023 · 17 559 Inlägg

Frågade för några år sedan och har en som numera är antik. Jag vill ha en som har inbyggd skärm. Inget monster för 6k utan kanske runt 2-3k? Min gamla Carman gör sitt jobb men upplösningen är sådär och den tänker till i ca 3-4 sekunder var 15:e minut för att radera äldsta videon. Höll på att smälla rejält i går då en bil gjorde en vänstersväng framför mig i en känd korsning som tar mig exakt 15 minuter att komma till...

Några förslag? Duger en "Garmin Dash Cam 57"???

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
granadadr
17 december 2023 · 7 300 Inlägg

hört gott om Garmin, kanske blir en för mig med då jag byter ut mina Blackvue,
jag själv vill ha dubbla kameror med gps, då har man verkligen svart på vitt

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
spillolja
17 december 2023 · 4 041 Inlägg
Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Brådhis * Voff voff *
17 december 2023 · 10 299 Inlägg

Garmin är alltid Garmin. Bra prylar! Köpte 15 st Garmin Mini 2 för snart ett år sedan till våra fordon på jobbet och det har inte varit minsta strul med nå´n av dom.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
zleepy Trucker
17 december 2023 · 1 393 Inlägg

Jag kör blackvue i lastbilen och är väldigt nöjd smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
MrHyde
17 december 2023 · 663 Inlägg

Jag lånar tråden lite då jag också är nyfiken på dashcam, vad rekommenderas om man vill ha 2-kanals? Alltså 1 fram och 1 bak.

Live long, and prosper.
trubbelturbo
5 mars · 1 465 Inlägg

Jag gör också anspråk på tråden.

Jag är på jakt efter en duglig dashcam, behöver inte vara den bästa på marknaden, men betalar gärna för att slippa bli besviken. Den enda kravet jag har är att den ska ha sugkoppsfäste! Pluspoäng om den även har någon form av snabbfäste så att man kan ta ner kameran men lämna sugkoppen i vindrutan (jag kommer att behöva plocka ner och sätta upp kameran flera gånger om dagen). Någon som har några erfarenheter och förslag? Tänker mig en budget på cirka 1500-2000kr.

Garmin som nämns i tråden verkar ha klisterfäste tyvärr. Har kikat lite på denna:
https://www.brl.se/sv/artiklar/kenwood- … shcam.html

Samt nextbase-modellerna, några erfarenheter? smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Hemmamek
6 mars · 198 Inlägg

Har inte en del "aktionkameror" alltså typ GoPro funktion för detta? Alltså kontinuerlig inspelning och trycka på en knapp för att spara. Vet dock inte om de har något "krockläge", så att de sparar vid mer ordentliga krockar.

Annars brukar ju de vara gansksa billiga i förhållande till kvalité vad jag vet. Och ha snabbfästen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang