Electricfan skrev:
Tack för vidkommande input och tack även för övrig input.
Jag läste i går att Tesla söker en person som ska ha hand om fastigheter, framförallt i syfte att expandera.
Det är ett gott tecken att företaget fortsätter att öka och dom stannar kvar i Sverige trots att LO satt sig på tvären.
Mer läsning visar att det snart släpps en Juniper Y, en uppdaterad version av Y likt Highland.
Frågan blev, köpa en begagnad 3/Y från 350.000kr eller fabriksny 3/Y upp till 650.000kr.
Jag har läst om PTC och värmepumpar, bägge verkar lite opålitliga men alla bilar har någon svag punkt.
Ett PTC är mycket billigare och enklare att byta än en värmepump men kanske är 50% större risk för haveri.
Hjulupphängningar är inte något som jag tycker är något att ha i tanke eftersom det inte är dyrt att få reparerat eller vanligt förekommande även om det är förekommande.
Jag tänker provköra 3 och Y för att komma till beslut om jag vill ha en sportig 4dr sedan SR/LR eller en SUV LR, som å andra sidan är sportigare än de flesta familjekombisar för liknande inköpspengar samt med bättre fartresurser.
Tack så mycket för er hjälp.