passatmaffia skrev:
Jesper328 skrev:
Ja, motorstyrdonet mäter tryckskillnaden före och efter filter, men varför ska du plocka bort det på en a-traktor?
Eftersom att en a traktor bara får gå 30 km/h så sotar de lätt igen eftersom man inte kan ligga efter e4 å bränna ur
Samt tycker jag att bilarna jag gjort det på drar något mindre
allt går lättare för motorn så inte jättekonstigt.. samma sak med egr som man bör plugga samtidigt och göra bortprogrameringen av båda. på en a-traktor är det just nu skitsamma om man har lysande motorlampa men det är ju snack om att det ska bli hårdare även där.
i övrigt brukar bilarna klara rökgastestet även utan dpf. men har man slitna spridare så är risken stor att det blir anmärkning på det på vanliga bilar.
sen tar man ALDRIG bort ett partikelfilter utan man tömmer dom kapar dom i en skarv tömmer tigsvetsar igen skarven.. HELT omöjligt at se det visuellt..
iallfall på vag bilar har gjort flera styckna och det blir otäckt bra.
Kör fort så hinner inget hända...