Volvo v70 1.6D som är orkeslös vid gaspådrag. Lämnades in på volvo-verkstaden som bytte ventilkåpspackningen som tydligen var sprucken vilket dom upptäckte med rökmaskin. Han kände även på turbon som han säger känns bra. Sen har dom gissat på en tryckgivare (osäkert vilken) som byttes utan att hjälpa. Dom försökte 2 dagar efter det utan att hitta felet men då behövde jag inte betala. Nu vill dom inte fortsätta felsöka. Vart fortsätter jag söka?
Ventilkåp packning påverkar inte att bilen blir slö.
Ingen har påstått det heller.
Igäntäppt Partikelfikter kan det va. Finns tillsats för det.
Har kikat med rökmaskin och allt verkar tätt. Partikelfiltret byttes för 6månader sedan på märkesverkstad. Så det är osannolikt att det är det.
Va inte helt säker på att det inte är där felet finns. Kolla slangar m.m. en gång till. Lämnade in min S80 T6 och dom missade ett rör/slang, slangklämma. Den gick att köra men orkade inte vid gaspådrag. Tilluften till turbon va det. Den lite grövre. Har ju 2 turbos på min S80 och en slang satt på men främre slangklämman va inte åtdragen .
A–traktor–förare.
Kör mitt i filen.
Vill inte möta dig en snö-slaskig kväll
med inlärt "högerdrag" , med sladd.
Ventilkåp packning påverkar inte att bilen blir slö.
Ingen har påstått det heller.
Igäntäppt Partikelfikter kan det va. Finns tillsats för det.
Har kikat med rökmaskin och allt verkar tätt. Partikelfiltret byttes för 6månader sedan på märkesverkstad. Så det är osannolikt att det är det.
Va inte helt säker på att det inte är där felet finns. Kolla slangar m.m. en gång till. Lämnade in min S80 T6 och dom missade ett rör/slang, slangklämma. Den gick att köra men orkade inte vid gaspådrag. Tilluften till turbon va det. Den lite grövre. Har ju 2 turbos på min S80 och den slangen satt på men frömre slanklämman va inte åtdragen.
A–traktor–förare.
Kör mitt i filen.
Vill inte möta dig en snö-slaskig kväll
med inlärt "högerdrag" , med sladd.
Ventilkåp packning påverkar inte att bilen blir slö.
Ingen har påstått det heller.
Igäntäppt Partikelfikter kan det va. Finns tillsats för det.
Finns ingen and ledning att byta ventilkåps packning när man fel söker varför motorn är orkes lös!! Varför laga saker innan man vet om motorn är slut?? Dålig verkstad!!
Nu har den börjat pysa under huven. Pyset får mig att tro att det är på kompressionssidan. Insugssidan brukar vara mer ett konstant ljud. Här är det ett pulserande pysande som ökar med varvtalet. Vi ser även rök på sidan där glödstiften sitter. Lurar på en eventuell topplockspackning.