Har haft min Peugeot 206 som endast gått 6000 mil och bilen har funkat som den ska , billig o pendla till jobbet med . Senaste veckan har jag fått ett problem där airbag lampan lyser . Har varit hos en som jag känner , läst av koderna och det vi fick fram var felmedelande som sa nåt i stil autoliv ecu. Det enda jag hittade var denna
Nu undrar jag eftersom det finns massor av dom på ebay om det är nåt speciellt man ska tänka på? Ska beskrivningen på enheten matcha till 100 procent eller räcker det Med modell dvs 1.4 l motor år osv osv ? För alla har olika serie nr , beskrivningar osv . Tackar på förhand. Behöver hjälp eftersom jag sla besiktiga bilen snart och vill inte ha airbag lampan på . Mvh
Har haft min Peugeot 206 som endast gått 6000 mil och bilen har funkat som den ska , billig o pendla till jobbet med . Senaste veckan har jag fått ett problem där airbag lampan lyser . Har varit hos en som jag känner , läst av koderna och det vi fick fram var felmedelande som sa nåt i stil autoliv ecu. Det enda jag hittade var denna
Nu undrar jag eftersom det finns massor av dom på ebay om det är nåt speciellt man ska tänka på? Ska beskrivningen på enheten matcha till 100 procent eller räcker det Med modell dvs 1.4 l motor år osv osv ? För alla har olika serie nr , beskrivningar osv . Tackar på förhand. Behöver hjälp eftersom jag sla besiktiga bilen snart och vill inte ha airbag lampan på . Mvh
Oftast är det någon av kontakterna till en airbag som ger dålig kontakt och då tänds lampan. Det är väldigt ovanligt att styrdonet går sönder även om felkoden säger det. På min Peugeot 406 var det kontakterna under stolarna som fallerade. Åtgärden blev att klippa bort kontakterna och löda kablarna.
Det kan vara båda stolarna eller ? För jag har lossar under föraren, gjort rent och satt ihop det igen. Får väl kolla passagerare sidan också då 👍
Det kan vara båda stolarna eller ? För jag har lossar under föraren, gjort rent och satt ihop det igen. Får väl kolla passagerare sidan också då 👍
Ja det är t.o.m. oftast under passagerarstolen. Att bara göra rent kontakterna hjälper oftast inte dock, att ta bort kontakterna och löda ihop kablarna istället är det som gäller.
bra design från peugeots sida då, att man ska behöva löda själv. är detta svårt o göra eller ?
Om man har en lödkolv av någon sort så är det väldigt enkelt. Klipp bort kontakterna, ta bort isoleringen och löd ihop. Isolera med krympslang eller eltejp. Se till bara att löda en kabel i taget så att det inte råkar bli fel för då fungerar det inte.
bra design från peugeots sida då, att man ska behöva löda själv. är detta svårt o göra eller ?
Om man har en lödkolv av någon sort så är det väldigt enkelt. Klipp bort kontakterna, ta bort isoleringen och löd ihop. Isolera med krympslang eller EM-truppen. Se till bara att löda en kabel i taget så att det inte råkar bli fel för då fungerar det inte.
Nå´n specifik av dem eller hela truppen på en gång...?
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
bra design från peugeots sida då, att man ska behöva löda själv. är detta svårt o göra eller ?
Om man har en lödkolv av någon sort så är det väldigt enkelt. Klipp bort kontakterna, ta bort isoleringen och löd ihop. Isolera med krympslang eller EM-truppen. Se till bara att löda en kabel i taget så att det inte råkar bli fel för då fungerar det inte.
Nå´n specifik av dem eller hela truppen på en gång...?
bra design från peugeots sida då, att man ska behöva löda själv. är detta svårt o göra eller ?
Om man har en lödkolv av någon sort så är det väldigt enkelt. Klipp bort kontakterna, ta bort isoleringen och löd ihop. Isolera med krympslang eller eltejp. Se till bara att löda en kabel i taget så att det inte råkar bli fel för då fungerar det inte.
Hur menar du en kabel i taget ? Du menar säkert på ett självklart sätt men tänker ändå , hur skulle man annars göra 🤣
bra design från peugeots sida då, att man ska behöva löda själv. är detta svårt o göra eller ?
Om man har en lödkolv av någon sort så är det väldigt enkelt. Klipp bort kontakterna, ta bort isoleringen och löd ihop. Isolera med krympslang eller eltejp. Se till bara att löda en kabel i taget så att det inte råkar bli fel för då fungerar det inte.
Hur menar du en kabel i taget ? Du menar säkert på ett självklart sätt men tänker ändå , hur skulle man annars göra 🤣
Det sitter två kablar i varje kontakt, se till att klippa och löda en i taget för att inte råka blanda ihop dem. Det är inte samma färg på båda sidorna om kontakterna så man kan inte följa färg. Så menade jag.