3010
Sök

Lön bilmekaniker?

Muskelbil
30 maj
MrHyde skrev:
sollu skrev:
Så jobbar 8 timmar i 5 dagar är 160 timmar men som nybörjare kanske bara acceptera då.

Muskelbil skrev:
4 veckor

Nejdu Muskelbil, det var inte så han/hon skrev. "jobbar 8 timmar i 5 dagar är 160 timmar". Står ingenstans nåt om 4 veckor.

Nej jag hoppades att det var så
Jag får skylla på att jag var nykter då men nog full nu
Är det accepterat??

454 Inlägg
31 maj
Trådstartare
Ja det är 8 timmar i fem dagar. Så det bli 40 timmar per vecka. 160 timmar per månad.

Muskelbil
1 juni
sollu skrev:
Ja det är 8 timmar i fem dagar. Så det bli 40 timmar per vecka. 160 timmar per månad.

Det var inte så svårt att lista ut

981 Inlägg
1 juni
sollu skrev:

Snittet på en månad i år är 169 timmar. Så drygt 21 arbetsdagar/månad.

VAG har världens bästa bilar.

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
2 juni
28k som nyutbildad mekaniker är riktigt bra.

Ruter Knekt
720 Inlägg
2 juni
SportPilot skrev:

Han är inte nyutbildad, utan går i skola fortfarande. Men det vill han blankt skita i och jaga löner. Jag förstår honom delvis, men småsint.
candyweiss skrev:
sollu skrev:

Själv jobbar jag heltid med 148 timmar/månad.
Senast redigerat av Oreggad (2 juni )

Något sen på bollen

Muskelbil
2 juni
Oreggad skrev:
SportPilot skrev:

Han är inte nyutbildad, utan går i skola fortfarande. Men det vill han blankt skita i och jaga löner. Jag förstår honom delvis, men småsint.
candyweiss skrev:
sollu skrev:

Jag skulle tycka att en person är mycket dum i huvudet om man föredrar 20000kr istället för 28000kr för att utföra samma arbete
Erfarenhet får hen på bägge arbeten

981 Inlägg
2 juni
Oreggad skrev:
SportPilot skrev:

candyweiss skrev:
sollu skrev:

Själv har jag betalt för ca 150 h/mån (heltid), men vete tusan om jag jobbar så många timmar big_smile

VAG har världens bästa bilar.

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
2 juni
Själv arbetar jag så mycket det behövs, vissa månader är det 75h andra är det 200h, men vad det har med denna tråden att göra vet jag inte.

Ruter Knekt
720 Inlägg
2 juni
Muskelbil skrev:
Oreggad skrev:
SportPilot skrev:

candyweiss skrev:

Jag skulle tycka att en person är mycket dum i huvudet om man föredrar 20000kr istället för 28000kr för att utföra samma arbete
Erfarenhet får hen på bägge arbeten

Som finns antytt så är ena tjänsten verkställande mekaniker och andra tjänsten på en plats där de vet att han är lärling. Jag skulle valt det senare för 25 istället för det första för 28. Efter skatt är det inte många kronors skillnad.
33% högre lön är lockande dock, ja.
candyweiss skrev:
Oreggad skrev:
SportPilot skrev:

candyweiss skrev:

Själv har jag betalt för ca 150 h/mån (heltid), men vete tusan om jag jobbar så många timmar big_smile

Jag jobbar garanterat 150 timmar i månaden (varierande produktivitet). Ofta mer...
Senast redigerat av Oreggad (2 juni )

Något sen på bollen

Muskelbil
2 juni
SportPilot skrev:
Själv arbetar jag så mycket det behövs, vissa månader är det 75h andra är det 200h, men vad det har med denna tråden att göra vet jag inte.

Mina anställda brukar undra varför jag kommer till jobbet
Det undrar jag med ibland
Dom sköter det mesta på egen hand
Hur många timmar har jag slutat räkna eftersom jobb och fritid hela tiden går ihop
Det här har inte heller något med tråden att göra men det är viktit att dela med sig
Jag är inte Stockholmare

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
2 juni
Muskelbil skrev:
SportPilot skrev:

Mina anställda brukar undra varför jag kommer till jobbet
Det undrar jag med ibland
Dom sköter det mesta på egen hand
Hur många timmar har jag slutat räkna eftersom jobb och fritid hela tiden går ihop
Det här har inte heller något med tråden att göra men det är viktit att dela med sig
Jag är inte Stockholmare

Väldigt viktigt, jag är inte heller, som tur är, stockholmare. Jag är pillemausare.

Sök