husseman skrev:
Hmm, den låter inte bra. Vem har bytt kamremmen? - nån som kan, eller nån som kikat på YT o nu tror sig kunna?. - Fixa lite felkoder med VCDS, eller nåt annat fungerande Diagnosinstrument- inte feltema eller Elm. Nåt e´definitivt inte bra o slangen till insuget kan du ju fusklaga tillsvidare, - frågan e´ju om maskinen e´kass eller inte. Ett komp. prov kan vara bra. - Lycka till. /husse
Provar väl med limpistolen provisoriskt, kamremmen ska vara bytt på verkstad.
Han skulle leta fram pappret men godtrogen som man är så trodde man väl för gott om honom.
Tror han har nån släkting eller nått som bytt den faktiskt, men bytt är den iallafall för ny är den.
Men jag tänker att om den satt fel från början så borde väl börjat låta redan i början?
Vad vet jag bara spekulerar lite ifall spänn rullen inte spänt kamremmen ordentligt så den kuggat över?
Kan den låta så jävligt då?
Äger inget diagnosinstrument men om någon runt Göteborgs trakten eller nol, nödinge, ale eller kungälv vill hjälpa mig att se över lite felkoder och tjäna en slant så skulle jag vara väldigt tacksam.
Än sålänge swishat halva summan tillbaka, har "inte mer pengar just nu"
Konstigt att ingen motorlampa lyser åtminstone när bilen är på 🤔
Den gick ju fint sen från ingenstans så kom detta oljud, ej smygandes...
Hört motor ras innan men då lät det definitivt inte sådär.
Nått är ju fel men undrar vad det kan vara samt vad är kontaktstycket till och varför hittar jag inte samma insugsrör....
Det är väl nån bilskojare men förvånansvärt klarat 16 av 17 bess kontroller.
Men gammal bil så den kan ju sett solljuset för sista gången, tråkigt bara att den sker ett par mil efter köp bara.