Jesper328 skrev:
Nu orkar jag verkligen inte sitta och läsa igenom allting i tråden, utan försöker komma ihåg vad du har för koder och utgår ifrån det.
Ber om ursäkt om det jag skriver redan har gåtts igenom.
Koder på kamaxelgivare.
Det står ju på förklaringen av felkoderna vad man kan ställa siktet på.
Circuit = kretsfel.
Dvs har inget med timingen mellan vev och kam att göra.
Har vi till en början mätt så att vi har fullgod spänning och jord till givaren?
Steg 2 = belasta och ruska runt på stammen.
Allright, vi fortsätter.
Koder på HO2S, dvs lambdasond.
Samma gäller där, uppmätt?
Felkoder på klämma 30 och ECM.
30 är som bekant batterispänning.
Felkod på styrdon bör alltid tas med en näve salt.
Hursom, det jag funderar på är;
Går allting i samma kabelstam, och vart delar den isåfall på sig?
Ligger den och skaver någonstans?
Förekommer skador på kabelstammen någonstans?
Har du provat att koppla ur givarna och lambdorna som felkoderna sätts på - raderat koder - läst av igen?
Jag tror, baserat på felkoderna, att du har en skadad kabelstam.
Eventuellt glappkontakt i en relä/säkringsmodul.
Nu kanske detta redans har kontrollerats, orkar som sagt inte läsa igenom hela trån.