3123
Sök

Skoda fabia va heter delen??

1 Inlägg
22 juni
Trådstartare
Hejsan Jag heter Tobbe!jag skulle behöva hjälp med att klura ut namnet på denna del,de började med ett dödsfallsnotis i familjen och därför ska jag sälja vederbörandes bil i dödsboet..Fick till svara av verkstaden att de inte gick att få tag i en begagnad del på skrot,så jag var tvistat köpa en ny genom verkstaden!Vet att de droppar kylarvätska ur delen och att den sitter på baksidan av motorn!jag skulle gärna vilja veta ve delen heter så jag kan söka upp den själv för att kolla om den kostar 5000 som verkstaden uppger att den kostar!så hoppas nån kunnig känner igen delen och kan ge mig svar på om priset är rätt samt även om nån vet va en verkstad ska ta för ett byte av en sådan del med arbetet etc,tacksam för svar då jag känner stort ansvar då de är min sambos familj som gett mig ansvaret att sälja bilen! Tack så mycket på förhand Tobbe

https://www1.garaget.org/gallery/images/245/244526/244526-11f2f5391c73e054c353535e3f1e5bcc.jpg

4 137 Inlägg
22 juni
Det ser ut som ett insugningsrör

var är det för bil ?

sök på ebay.de med hjälp av motorkoden

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Muskelbil
22 juni
spillolja skrev:
Det ser ut som ett insugningsrör

var är det för bil ?

sök på ebay.de med hjälp av motorkoden

Läs rubriken

3 194 Inlägg
22 juni
Googla "intake mainfold Skoda Fabia".  Komplettera gärna med årsmodell och motoralternativ.
Det fanns flera olika motorer i dom.

5 685 Inlägg
22 juni
Insugningsrör med inbyggd vätskekyld laddluftkylare.

Det är laddluftkylaren som läcker kylvätska.
Kylvätskeläckaget syns tydligt då den röd/rosa glykolen lämnar rosa avlagringar.

En begagnad bör gå att få tag i om man skickar förfrågan via t.ex bildelsbasen.

Sök