3427
Sök

Larmar

2 Inlägg
7 juli
Trådstartare
#1
Min V50 -04 har flera år larmat ca en gång i månaden utan anledning när den stått över natten. Nu plötsligt larmar den varje dag. Hinner inte lämna in på verkstad närmsta veckorna eller ens fixa själv.
Vad kan vara problemet?
Kan man få koppla bort det tillfälligt tills det är fixat?

Forummoderator
17 920 Inlägg
7 juli
#2
LazerXY2 skrev:
Min V50 -04 har flera år larmat ca en gång i månaden utan anledning när den stått över natten. Nu plötsligt larmar den varje dag. Hinner inte lämna in på verkstad närmsta veckorna eller ens fixa själv.
Vad kan vara problemet?
Kan man få koppla bort det tillfälligt tills det är fixat?
Är det sirén eller kör larmet på tutan?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 Inlägg
7 juli
Trådstartare
#3
Hybrid_ skrev:
LazerXY2 skrev:
Min V50 -04 har flera år larmat ca en gång i månaden utan anledning när den stått över natten. Nu plötsligt larmar den varje dag. Hinner inte lämna in på verkstad närmsta veckorna eller ens fixa själv.
Vad kan vara problemet?
Kan man få koppla bort det tillfälligt tills det är fixat?
Är det sirén eller kör larmet på tutan?
Låter inte alls som tutan. Mycket gällare.

Forummoderator
17 920 Inlägg
7 juli
#4
LazerXY2 skrev:
Hybrid_ skrev:
LazerXY2 skrev:
Min V50 -04 har flera år larmat ca en gång i månaden utan anledning när den stått över natten. Nu plötsligt larmar den varje dag. Hinner inte lämna in på verkstad närmsta veckorna eller ens fixa själv.
Vad kan vara problemet?
Kan man få koppla bort det tillfälligt tills det är fixat?
Är det sirén eller kör larmet på tutan?
Låter inte alls som tutan. Mycket gällare.
Grunnar lite på om det är samma som på V70 med flera. När batteriet tar slut i sirénen får bilen ett tokspel.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Diagnostekniker
2 636 Inlägg
7 juli
#5
Säkert kortis i larmsirenen.
Brukar sitta i vänster hjulhus eller i torkarbaljan på Volvo, kan givetvis sitta någon annanstans på V50.

Lokalisera och koppla ur. smile
Senast redigerat av Jesper328 (7 juli )

Up the RA


Sök