4224
Sök

Köpråd Seat Tarraco 2021

5 Inlägg
10 juli
Trådstartare
#1
Hej! Dags att köpa ny bil och överväger en 2021 Seat Tarraco TSI 2.0 FR med 245 hk.

Denna modell: https://www.car.info/en-se/seat/tarraco … 1-24331930

Men, dels har jag svårt att hitta recensioner för denna specifika motor/årsmodell, och ska man tro informationen på länken ovan så ligger 22 av 38 registrerade fordon i Sverige ute för försäljning vilket känns som en alarmerande hög andel.

Någon som har koll på denna variant och årsmodell av Tarraco och kan tipsa mig om det är ett vettigt köp?

Tusen tack för input!

5 607 Inlägg
10 juli
#2
Samma bil som en Tiguan men med SEAT styling.

2,0TSI fungerar bra, relativt bränsletörstiga däremot. (dom Kodiaq,Tiguan,Tarraco med 2,0TSI som jag kört har snittat 0,8-1L/mil enligt färddatorn).

Bullrigare än Tiguan i mitt tycke. Seat är oftast sämre ljudisolerade än sina Skoda och VW motsvarigheter.
Stökigare infotainment jämfört med Skoda och VW.

Tarraco både känns och ser sportigare ut än sina syskon om det är något som lockar för dig.


929 Inlägg
10 juli
#3
Jag har en Tiguan mkII 2.0 tsi 180 hk som jag ägt sen ny 2016. Den är optimerad till 260 hk och 400 Nm. Bästa bilen jag någonsin ägt, därför har jag kvar den än. Med offensiv körning, 130 på motorväg och mycket acc och omkörningar så snittar jag runt 0.9 l/m. Vid riktigt gubbakörning snittar jag 0.75 l/m.
Senast redigerat av candyweiss (10 juli )

VAG har världens bästa bilar.

5 Inlägg
10 juli
Trådstartare
#4
Tusen tack för snabba svar! Det som framförallt tilltalar mig är priset jämfört med Skoda/VW med motsvarande utrustningsnivå. Sedan är frugan Spansk så det känns lite patriotiskt att köpa Seat hehe
Senast redigerat av superhans (10 juli )


Sök