3657
Sök

Gocart fastnade i trafikkontroll på Essingeleden.

41 Inlägg
22 februari 2007
får lust å köpa en gocart, sätta på lite fjärdning och ut å bränna satan! verkligen leta efter farbror blå!

41 Inlägg
22 februari 2007
FL3JM skrev:
Jag vill ha en Superkart som är gatreggad, tror ni det är svårt att fixa? smile
Den gör 0-100 på 2 sek med en 250cc tvåcylindrig 2taktare, har runt 75 hästar tror jag.
Topfart 270km/h, fullkomligt SLICKAR kurvor.
Har suttit i en tvåsitsig version av den, kostade 500 spänn för kanske 15 min. Det var dom längsta 15 min i hela mitt liv och det var dom mest välspenderade 500 kronorna i hela mitt liv också. Kan ju tillägga att det var dom mest läskiga 15 minutrarna i mitt liv också. smile

Så här ser en Superkart ut, förmodar att man får höjja den en gnutta kanske. smile
http://www.patwilsongraphics.com/Karts/ … t_pit2.jpg

DU! vart kan man göra de?! big_smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 februari 2007
Jonni skrev:
Jag har en polare som kör Superkart, dom smiskar ju Formel1 bilar i accelerationen big_smile

Det där är ju brutalt!

Grymma prestanda på dom där.. Undrar vad dom kostar?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
22 februari 2007
jupple skrev:
får lust å köpa en gocart, sätta på lite fjärdning och ut å bränna satan! verkligen leta efter farbror blå!

Och huuur bra fäste tror du att du får i en höjd och vinglig gokart? Nejtack big_smile

Här är min förra gokart big_smile Riktigt jävla rolig tongue Men den är såld nu.  125cc Rotax..Waow-upplevelse första gången den kom upp i varv när jag körde. big_smile
http://img437.imageshack.us/img437/9851/bild0176rm.th.jpg

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Servicerådgivare
715 Inlägg
22 februari 2007
säger bara att de hade vatt fett som fan att komma med en sån på vägarna smile // chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
22 februari 2007
Jonni skrev:
Jag har en polare som kör Superkart, dom smiskar ju Formel1 bilar i accelerationen big_smile

Har också en bekant som kör, BoBo Westman, bland dom bästa i Sverige och bland dom äldsta som kör också hehe.
Ja det är ju SERIÖS acceleration i dom där små jävlarna, på små banor piskar dom ALLT. För ett par år sen vet jag att bästa varvstid på falkenberg hölls av Benjamin Ernryd som kör en PVP Kart med 250cc Rotax (2 cyl, 2takt). Nån annan kart kan ha kört bättre nu dock.
Dom piskar alltså hojjarna och dom slöa STCC-bilarna hur lätt som helst.
Dock är det här bara på små banor eftersom kartarna är bäst på acceleration och har pissbra väggrepp, längre banor äger hojjarna och F1-bilarna helt överlägset.

BMW Power
2 362 Inlägg
22 februari 2007
Anser att Go-kart är en sport och förblir en sport, inget som ska åkas på allmänväg.. har själv tävlat i Go-kart förr smile

BMW, bogsering med wire :/

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
22 februari 2007
FugitivE skrev:
Anser att Go-kart är en sport och förblir en sport, inget som ska åkas på allmänväg.. har själv tävlat i Go-kart förr smile

Håller med på varje punkt! smile

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
22 februari 2007
Mäki skrev:
FugitivE skrev:

Jaja, men ni måste ju erkänna att det skulle vara RUGGIGT KUL att ha ett gäng som kör runt i superkarts. Dra runt i ett gäng om 5 kartar inne i stan hehe. big_smile

45 Inlägg
22 februari 2007
Har en film med ett par polare som kör sina ICA i samhället, det gick fort!!! Synd bara att de va lite fegt drevade så de varvade ju ur i runt 130...

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
23 februari 2007
som min kapten i lumpen sa " det är därför sport luktar bensin och idrott svett"tongue

Team Insane Racing

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 februari 2007
FL3JM skrev:
Mäki skrev:
FugitivE skrev:

Jaja, men ni måste ju erkänna att det skulle vara RUGGIGT KUL att ha ett gäng som kör runt i superkarts. Dra runt i ett gäng om 5 kartar inne i stan hehe. big_smile

Det är vad jag drömt om sen ja fick första karten wink Men vill hålla mig på banan smile *mycke volvoraggare här*

Sök