3728
Sök

Gocart fastnade i trafikkontroll på Essingeleden.

242 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
Trafikpolisen upptäckte två ovälkomna fordon på Essingeleden på måndagskvällen i samband med en trafikkontroll vid trafikplats Fågelberget.
- Där kom det två gocarts farande i hög fart, berättar polisens presstalesman Joakim Caryll för Sveriges Nyheter. Polisen lyckades stoppa den ena föraren och gocarten togs i beslag eftersom man misstänkte att den var stulen. Föraren misstänks också för en rad olika trafikbrott.

hahaha roligt folk det finns big_smile
Senast redigerat av Quattronicke (12 februari 2007)

???
661 Inlägg
Gas Glad!
251 Inlägg
12 februari 2007
big_smile Fään va nice big_smile

Full Gas Spar Tid.. (",)

911 Inlägg
12 februari 2007
fan va klockrent big_smile   
Men det vore skönare om några körde F1 bilar i stan som på filmen Driven big_smile

pic up the phone, wazzzaaa

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 februari 2007
Quattronicke skrev:
Trafikpolisen upptäckte två ovälkomna fordon på Essingeleden på måndagskvällen i samband med en trafikkontroll vid trafikplats Fågelberget.
- Där kom det två gocarts farande i hög fart, berättar polisens presstalesman Joakim Caryll för Sveriges Nyheter. Polisen lyckades stoppa den ena föraren och gocarten togs i beslag eftersom man misstänkte att den var stulen. Föraren misstänks också för en rad olika trafikbrott.

hahaha roligt folk det finns big_smile

Jag vill veta vad han får för straff...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

bitter besserwisser
644 Inlägg
12 februari 2007
zortep skrev:
fan va klockrent big_smile   
Men det vore skönare om några körde F1 bilar i stan som på filmen Driven big_smile

tror någon har sett för mycket film big_smile

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
12 februari 2007
John87 skrev:

-bot för lag om vinterdäck

Diesel is the blood of satan.

864 Inlägg
12 februari 2007
nån form av olovlig körning då gocarts knappast är gatlagliga?

Miklen
12 februari 2007
jinxs skrev:
John87 skrev:

-bot för lag om vinterdäck

Helt klart ej godkänt mönsterdjup i vart fall.. om d e "vanliga" gocart hjul..

Varför ens komma på tanken att köra så me dom ? man åker ju fast..förr eller tidigare..

16 197 Inlägg
12 februari 2007
de finns ju Gokarts som e gatreggade.. såg flera i sommras som va ute å brännde i stan smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

9 108 Inlägg
13 februari 2007
RouziMotorsport skrev:
fan va grymt big_smile
det har jag funderat på¨göra många gånger med min ICC kart.
Den drar ju 0-100 på 3.9sek så. På strippen kommer de äga wink

Livsfarligt hehe wink Vad toppar den?

Slav
1 454 Inlägg
13 februari 2007
lånar lite här...

Lackade ur på alla trimmade moppar i sommras när man lånade ex tjejens orginal vespa som toppade 55 så ja åkte till polaren och lånade hans ninja 900 cart big_smile sen va de INGEN som åkte ifrån mej smile hihi, inte ens polisen yikes

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
13 februari 2007
Jag vill ha en Superkart som är gatreggad, tror ni det är svårt att fixa? smile
Den gör 0-100 på 2 sek med en 250cc tvåcylindrig 2taktare, har runt 75 hästar tror jag.
Topfart 270km/h, fullkomligt SLICKAR kurvor.
Har suttit i en tvåsitsig version av den, kostade 500 spänn för kanske 15 min. Det var dom längsta 15 min i hela mitt liv och det var dom mest välspenderade 500 kronorna i hela mitt liv också. Kan ju tillägga att det var dom mest läskiga 15 minutrarna i mitt liv också. smile

Så här ser en Superkart ut, förmodar att man får höjja den en gnutta kanske. smile
http://www.patwilsongraphics.com/Karts/Ingram_kart_pit2.jpg

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 februari 2007
FL3JM skrev:
Den gör 0-100 på 2 sek med en 250cc tvåcylindrig 2taktare, har runt 75 hästar tror jag.
Har suttit i en tvåsitsig version av den, kostade 500 spänn för kanske 15 min. Det var dom längsta 15 min i hela mitt liv och det var dom mest välspenderade 500 kronorna i hela mitt liv också. Kan ju tillägga att det var dom mest läskiga 15 minutrarna i mitt liv också. smile

Så här ser en Superkart ut, förmodar att man får höjja den en gnutta kanske. smile
http://www.patwilsongraphics.com/Karts/ … t_pit2.jpg

jisses nice det skulle jag vilja prova fast lite dyrt hehe tongue

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
13 februari 2007
FL3JM skrev:
Jag vill ha en Superkart som är gatreggad,

Tror inte att det skulle vara allt för svårt, att få den inreggad.
Bara man följer sfro's byggbok.
-Men det blir inte kul,när man ska räkna ut orginal/besiktnings effekten.
Vad är det 15kw per 100kg för amatörbyggt fordon.

Diesel is the blood of satan.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
13 februari 2007
jinxs skrev:
FL3JM skrev:
Jag vill ha en Superkart som är gatreggad,

Tror inte att det skulle vara allt för svårt, att få den inreggad.
Bara man följer sfro's byggbok.
-Men det blir inte kul,när man ska räkna ut orginal/besiktnings effekten.
Vad är det 15kw per 100kg för amatörbyggt fordon.

Äsh, det är enkelt att trimma ner ordentligt när man besiktigar. smile
Skulle vara KUNG att köra runt med en sån där alltså, dra massa råtrimmade bilar hur lätt som helst. big_smile
Pinsamt att bli dragen av en kart lixom.

1 256 Inlägg
15 februari 2007
FL3JM skrev:

http://www.patwilsongraphics.com/Karts/ … t_pit2.jpg

Jag har en polare som kör Superkart, dom smiskar ju Formel1 bilar i accelerationen big_smile

256 Inlägg
15 februari 2007
Henka_ skrev:
lånar lite här...

Lackade ur på alla trimmade moppar i sommras när man lånade ex tjejens orginal vespa som toppade 55 så ja åkte till polaren och lånade hans ninja 900 cart big_smile sen va de INGEN som åkte ifrån mej smile hihi, inte ens polisen yikes

så du fick snutjag? big_smile

12 086 Inlägg
15 februari 2007
Jag har funderat länge på att köra gocart i stan, de skulle ju äga sönder! Kanske inte på vintern då iofs.. skitkul ju smile Jag hoppas inte han får högt straff, han hade ju bara lite roligt. Har han snott den iofs =/

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 februari 2007
har ni aldrig sett cart-vader från usa ? vettifan vad de e för gokart men den e 4-5 växlad och sen har han satt på lysen på den ..han drar i alla fall bilar på motorvägen i usa med så helt tokig speed e de nog inte i den

Sök