3380
Sök

Import eller Ej

11 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
Tjenare Gott Folk!

Jag har kollat lite fram och tillbaka på olika bilar och så. Men nu är det så att jag har funderingarna på att hämta en bil ner i tyskland. Priset skiljer ju sig lite.
En BMW 330Ci -02 (skit läcker).
Så det jag undrar är vad ska man kolla upp. Och hur kollar man upp t.ex så att alla papper och dyligt står rätt till.
Vad kostar det att ta över den till Sverige, registrering och så.

Mvh...

Knegare
718 Inlägg
12 februari 2007
3-4K för registrering och allt sånt..

Hur mycket får du ge för BMW'n?

William 2009-02-20

11 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
Priset som dom har lagt ut är ca 160 000kr. Der är M-paket på den, skin, all utrusting förutom navi och telefon. 19" på den.

315 Inlägg
13 februari 2007
vi var nere åhh köpte en bmw 530td 01där hur bra som helst allså imeatt den aldrig har varit i kontakt me salt. men det kostar mer än 3-4k  att få den reg i sverige minns itne hur mkt men vi vi allt betala mer än så för allt. Men om du ska köra bilen hem så får du ränka med problem vid gränsen för vi blev stoppade där åhh han sa att dom skyltarna som vi hade på bara gälde i tysklan trotts att företaket vi köpte bilen av sa att dom skulle räka till sverige. men de kosta bara 100 spänn för en klisterlapp där.. i sverige vet jag inte för de fanns inte en enda snut lr tull där.

Allt eller inget!!!

RushRacing.tk
278 Inlägg
14 februari 2007
Jag personligen e emot import.. Väldigt många bilar specellt i tyskland e krockskadade.. Syns ofta inte för det otränade ögat.. Sen kan det bli problem ifall du krockar här i sverige.. Då det ofta inte är samma saker på en importerad bil som en svensksåld.. Kan skilja på infästningar med mera.. Har man otur så kan man komma hem me en toppenbil enligt en själv.. sen när man tittar närmare så kan de ju inte vara lika kul resultat.. ett tips om du ska importera: Antingen genom ett seriöst företag som kan plocka fram ALLA papper på bilen. Eller så tar du med dig en person som e kunnig på just det märket du vill köpa.. som känner  till vad man ska titta på å så.. Lycka Till iaf!
Senast redigerat av Gislekillen (14 februari 2007)

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
14 februari 2007
Läs importguiden på www.autopower.se där får dom nog med det mesta man ska tänka på! Lycka till!
Senast redigerat av racing-jimpa (14 februari 2007)

Sök