2223
Sök

Lyktor lyfter inte

8 Inlägg
8 augusti
Trådstartare
#1
Hej! Som titeln lyder så vill mina lyktor på min passat b6 inte lyfta vid start. Kommer skriva utförligt om problemet för att underlätta för den som har koll, därav den långa texten. El är heller inte min starka sida?. Det är automatiska xenon lyktor. Det började med att jag fick felmeddelande om kurvljuset att de ej fungerade fast det gör dem problemet är då bara att mina hel och halvljus inte vill lyfta. Vad jag har förstått så finns det en motor till dessa och öppnat och kikat in där den ska vara medans en vän startade bilen. Inget ljud, klick, rörelse eller likande. Har hört att det tydligen är ett vanligt fel på dessa modeller att motorn ?kuggar över? och att då lyktorna fastnar i botten läget men då oftast på bara en sida, båda mina dog samtidigt. Försökte skriva så utförligt som möjligt ifall någon haft liknande fel eller kan se något samband. Är det något relä som går till de här som jag borde byta? Varför dyker felkod upp för annat? Osv. Vill gärna höra alla era erfarenheter och vad felen kan vara.

* Voff voff *
10 397 Inlägg
8 augusti
#2
RubinB skrev:
Det började med att jag fick felmeddelande om kurvljuset att de ej fungerade fast det gör dem problemet är då bara att mina hel och halvljus inte vill lyfta.
Du menar alltså att ljusen rör sig inte i höjdled, men fungerar i sidled (kurvljus)?
Senast redigerat av Brådhis (8 augusti )

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

5 656 Inlägg
6 015 Inlägg
8 augusti
#4
Ja, om båda dör samtidigt är det ofta nivågivaren. Och den sitter ju lite utsatt mitt i saltsprutet under bilen, så inte konstigt om den ger upp


Sök