2293
Sök

Säkring 11 och 1 går sönder

7 Inlägg
9 augusti
Trådstartare
#1
Hej på min 740 -90 går säkring 11 nästan varje gång jag startar bilen eller så blir den bara varm och tillslut går sönder, jag kollade lite i bagaget på pluskabeln till pumpen i tanken och använde signal läget på multimetern och sate en på pumpens pluskabel och en på en jord punkt och så sa den att de va signal, betyder de att pluskabeln jordar någonstans?? Några har sagt att de är relät som gör de men vet inte hur de är, någon som har haft samma problem innan eller som har en aning om vad de kan vara, skriv gärna


6 015 Inlägg
9 augusti
#2
Det kan bero på att pumpen går tungt och därför drar för mycket ström, kolla så inte bränslefilter är igensatta eller liknande så pumpen måste jobba hårdare. Du kan även prova att rycka ur både reläet och pumpen och mäta igen, då skall det inte finnas något som kan ge kontakt mellan ledningen och jord.

7 Inlägg
10 augusti
Trådstartare
#3
Utmarks-Loke skrev:
Det kan bero på att pumpen går tungt och därför drar för mycket ström, kolla så inte bränslefilter är igensatta eller liknande så pumpen måste jobba hårdare. Du kan även prova att rycka ur både reläet och pumpen och mäta igen, då skall det inte finnas något som kan ge kontakt mellan ledningen och jord.
Kollade lite och ryckte ur båda säkring och relä men endå får den jord någonstans, pumpen tog ja ut och körde på den vanliga kabeln så jag plocka bara ut den men kopplade inte ur den och då gick den bra, pumpen bytte jag förra året.


6 015 Inlägg
10 augusti
#4
I såna fall låter det ju som att kabeln inte mår så bra. Om nu inte samma kabel även ger ström till något annat. Ett elschema hjälper.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 156 Inlägg
10 augusti
#5
Chorizo skrev:
Hej på min 740 -90 går säkring 11 nästan varje gång jag startar bilen eller så blir den bara varm och tillslut går sönder, jag kollade lite i bagaget på pluskabeln till pumpen i tanken och använde signal läget på multimetern och sate en på pumpens pluskabel och en på en jord punkt och så sa den att de va signal, betyder de att pluskabeln jordar någonstans?? Några har sagt att de är relät som gör de men vet inte hur de är, någon som har haft samma problem innan eller som har en aning om vad de kan vara, skriv gärna
Var kommer säkring 1 in i bilden?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 Inlägg
11 augusti
Trådstartare
#6
Vettemannen skrev:
Chorizo skrev:
Hej på min 740 -90 går säkring 11 nästan varje gång jag startar bilen eller så blir den bara varm och tillslut går sönder, jag kollade lite i bagaget på pluskabeln till pumpen i tanken och använde signal läget på multimetern och sate en på pumpens pluskabel och en på en jord punkt och så sa den att de va signal, betyder de att pluskabeln jordar någonstans?? Några har sagt att de är relät som gör de men vet inte hur de är, någon som har haft samma problem innan eller som har en aning om vad de kan vara, skriv gärna
Var kommer säkring 1 in i bilden?

/Benny
Ingen aning säkert att kortslutning kortsluter i relät också och då går säkring 1 också eftersom relät har 2 utgångar till säkring 11 och 1


7 Inlägg
11 augusti
Trådstartare
#7
Utmarks-Loke skrev:
I såna fall låter det ju som att kabeln inte mår så bra. Om nu inte samma kabel även ger ström till något annat. Ett elschema hjälper.
Jo men något har hänt med kabeln har tänkt att jag ska byta hela kabeln från relät bak till pumpen men har ingen aning om vilken som är vilken då relät har 2 utgångar 86/1 eller 86/2 kan också vara 87/1 eller 87/2 har ingen aning


7 Inlägg
15 augusti
Trådstartare
#8
Löst!! Halvt. Hittade att kablarna till lamdasonden på katten hade ramlat ner lite och ena kabeln hade slitits ner bytte kabel och nu går inga säkringar längre men bilen startar fortfarande inte relät fungerar för ja känner de klicka har ingen aning

Edit:
Ryckte och drog lite i kablarna till pumpen i bak och så hoppade allt igång
Senast redigerat av Chorizo (22 augusti )



Sök