Har nu tvättat förgasaren och bytt allt i den, bör väl nu ställas in/bestyckas. Även monterat soppafilter:) Bytte även startmotor då gamla strula, blev en ANAB (som jag lovat mig själv att aldrig handla av igen) som visade sig va ministarter och jag va rätt besviken på lite små saker vid montering men nu imponerar den, jäklar va tyst.
Bilen startar nu lätt men small vid gaspådrag. Hade nya stift låg så bytte alla stift och då går den som den skall på gaspådrag, kanske lite sämre när jag släpper från fullt och låter varvet sjunka och där snabbt möta med kraftigt gaspådrag, lite bludder kanske smäll en kort stund sen fint igen, kan va förgasarinställningar.
Den går som alltid knackigt på tomgång, mätte vacum som ligger på ca 5 men lägger jag foten lite på gas så tomgång höjs bliren ca 10, kanske vassare kam. mätaren fladdrar graftigt likaså bränsletrycksmätaren.
Tog ur nya stiften och de är svartsotiga direk så får nog jobba en del med förgasaren, Skall se hur den beter sig vid lite körning oxå som inte ä puttrande på gården