1356
Sök

Installation av extraljus på Golf Alltrack 2016 - Sensorer och annat att beakta?

1 Inlägg
30 augusti
Trådstartare
#1
Hej alla,

Jag tänkte montera extraljus (https://ljusgiganten.se/tre-pack-superv … results=13) på min Volkswagen Golf Alltrack 2016 och skulle gärna vilja ha er expertis. Jag är medveten om att det finns en sensor under registreringsskylten, men finns det några ytterligare sensorer bakom frontemblemet som jag bör ta hänsyn till innan jag gör några förändringar, eller är det bara att köra på? Jag tänkte även införskaffa en XBB DONGLE & POWER UNIT (https://ljusgiganten.se/xbb-dongle-power-unit.html). Är det allt som behövs? Är det någon som har erfarenhet av dessa extraljus? Om så, är ni nöjda? smile

Kanelbulle

https://www1.garaget.org/gallery/images/250/249954/249954-5be53de1bba10258d5250660964dbdd8.jpg

5 656 Inlägg
30 augusti
#2
Har du radar i nedre grill så har du inga sensorer bakom övre grillen.

Personligen har jag dåliga erfarenheter av dom där XBB-donglarna, men många verkar vara nöjd med dom.


Forummoderator
17 879 Inlägg
31 augusti
#3
Beställde igår något liknande. 3 Optibeam NIN9 monterat i båge på bilen. Just ett XBB kommer användas. Hoppas det funkar...
Jag ställer mig tveksam till hur TS ljus kan lysa 1790 meter? Mitt montage kommer lysa 1005 meter vid 1 lux.

Edit.
Senast redigerat av Hybrid_ (31 augusti )

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Fri fart för ett fritt folk!
13 963 Inlägg
31 augusti
#4
Hybrid_ skrev:
Beställde igår något liknande. 3 Optibeam NIN9 monterat i båge på bilen. Just ett XBB kommer användas. Hoppas det funkar...
Jag ställer mig tveksam till hur TS ljus kan lysa 1790 meter? Mitt montage kommer lysa 1005 meter vid 1 lux.

Edit.
aldrig förstått varför man fokuserar på längden på ljuset...  det intresanta är bredden..   vem behöver se 1km bort? 
det är vad som är nära bilen i skogen som är intresant.. 

vi köra med dubbla små ledramper på våra bussar och det räcker gott och väl när det gäller längd.. och lyser bra ute i skogen i närheten av bussen.. 
där åtminstånde jag vill veta vad som gömmer sig.. vad som står mitt på vägen 1km bort anser jag inte vara den stora faran smile

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
17 879 Inlägg
31 augusti
#5
Du har ju helt klart en poäng där Growe! Det hänger väl kvar sedan moppetiden. "20mm förgasare vettö! Sen om mopedjävlen gick bra var inte så noga...". Mina har både flood och spot, olika ljuskällor. Ska bli intressant.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Fri fart för ett fritt folk!
13 963 Inlägg
1 september
#6
Hybrid_ skrev:
Du har ju helt klart en poäng där Growe! Det hänger väl kvar sedan moppetiden. "20mm förgasare vettö! Sen om mopedjävlen gick bra var inte så noga...". Mina har både flood och spot, olika ljuskällor. Ska bli intressant.
man har ju väldigt liten nytta av ljus 1000meter bort..  så är det ju 200meter räcker ju..  hinner man inte stanna på 200meter ska man skrota bilen och elda upp körkortet smile

Kör fort så hinner inget hända...

2 030 Inlägg
1 september
#7
Hybrid_ skrev:
Beställde igår något liknande. 3 Optibeam NIN9 monterat i båge på bilen. Just ett XBB kommer användas. Hoppas det funkar...
Jag ställer mig tveksam till hur TS ljus kan lysa 1790 meter? Mitt montage kommer lysa 1005 meter vid 1 lux.

Edit.
Är väl som vanligt med LED att de anger längden vid 0,25 lux. Och vissa som säljer paket med 2 eller flera brukar ange totala längden på ljuset om alla lyser rakt fram.

962 Inlägg
1 september
#8
Growe skrev:
Hybrid_ skrev:
Du har ju helt klart en poäng där Growe! Det hänger väl kvar sedan moppetiden. "20mm förgasare vettö! Sen om mopedjävlen gick bra var inte så noga...". Mina har både flood och spot, olika ljuskällor. Ska bli intressant.
man har ju väldigt liten nytta av ljus 1000meter bort..  så är det ju 200meter räcker ju..  hinner man inte stanna på 200meter ska man skrota bilen och elda upp körkortet smile
TS ska kanske köra rally big_smile

VAG har världens bästa bilar.


Sök