Pininfarina406 skrev:
TrevorH skrev:
Jag funderar på att ta in en Porsche Cayenne, ej hybrid, av årsmodell -22 eller -23. Undrar om någon har gjort det nyligen, och ifall det blir tjafsigt om man tar den till en märkesverkstad i Sverige efter ett tag? Funkar vagnskadegarantier, etc som vanligt?
Angående vad som kan skilja mellan en svensk och en tysk bil så kan det tex vara att det saknas sätesvärme och att värmeelementet är tunnare, alltså har sämre effekt än på en svensk bil.
Förr var detta tydligt med ovan nämnda avvikelser. När den stora importboomen kom på 90-talet frös många ägare i sina Import-Passater då de inte hade den eldrivna doppvärmaren i panncentralen som värmde upp kylarvätskan. Nu tror jag inte TS ska tjacka en dieselporsche?
Fallgropar i form av extremt basutrustade bilar finns.
EDIT: Köpte min bil i somras med "vinterpackage". Alltså en brödrost på cirka 700W som sitter i värmeelementet. Låter inte mycket men gör gott. Än så länge.
Senast redigerat av Hybrid_ (30 september )
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!