2107
Sök

Plåtfälgar, är dessa OK att använda?

Från Finland
335 Inlägg
för 13 timmar sedan
Trådstartare
Kom med bilen, jag har inte använt dom för jag skaffade alufälgar och vinterdäck.

Tänkte sälja dom men ser man på centrumhålet ser det lite misshandlat ut. Jag undrar om dessa går att sälja med gott samvete, frågat 300 kr för dom och navkapslar kommer med. Jag provmonterade ett hjul då jag bytte till vinterdäck bara för att kolla och det var nästan som centrumhålet verkade lite väl stort.

https://i.imgur.com/LlXpD8Hh.jpg

Antar det står nånstans på dom vilken storlek det är på centrumhålet, bultmönstret passade bra.

Professionell nybilshatare

1 082 Inlägg
för 11 timmar sedan
Är det till 850in? Ser ut som såna fälgar iallafall. Säkert okej att köra med. Förmodligen svårsålda, det är snarast så att man köper däcken och får fälgarna på köpet...

3 172 Inlägg
för 11 timmar sedan
Plåtfälgar med dåliga däck är nog nästan osäljbart, som sagt.
Skulle inte ge 300kr själv, om inte DÄCKEN  är bra. Inte till en 850 med gott utbud av alufälgar i varierande pris.

Användbara är dom säkert.
Cenrumhålet har mindre betydelse på stålfälgar, men är viktigt på alufälgar.

Från Finland
335 Inlägg
för 11 timmar sedan
Trådstartare
De var nu nån som ringde på dom och var intresserad av just fälgarna, kollade och mätte idag och det var ju Volvo märke på fälgarna så säkert original till bilen. Däcken har väl ca 5mm kvar och dubbarna såg bra ut, det var ju också dem jag tänkte var värt nåt, typ en säsong till, men han var intresserad av fälgarna. Nåja man får göra som man vill.

Professionell nybilshatare

Sök