Jaha, min radiator har börjat tacka för sig. Det bubblar ut en gnutta på toppen genom en spricka när den har blivit varm och go.
Läst lite genom manualen och kollat reservdelscheman och haft mig. Som jag förstår ska det finnas en dräneringsplug på undersidan, men packningen behöver visst bytas. Räcker det att ta vilken o-ring som helst och klämma dit tro (förutsatt att det är rätt storlek)?
Brukar alltid byta packning till oljepluggen när jag byter olja, men vet inte om det är nödvändigt att göra det varje gång eller om det bara är en myt från tillverkaren att tjäna lite extra pengar. IDK...
Som det är nu så kommer jag bara åt två slangar med lätthet, de andra två verkar ev kräva att jag tar bort stötdämparen och nån del på undersidan som täcker större delen av motorrummets undersida...
*EDIT*
Det ska visst finnas en bult på baksidan av motorn, ovanför oljefiltret nånstans enligt manualen. Men hittar inte fanskapet, och undrar om det är absolut nödvändigt att tömma ur motorn på kylarvätska eller om det räcker att man tar det som finns i radiatorn?
Senast redigerat av skreech3 (11 november )