Raised skrev:
Jag klarade iof mitt på första försöket men jag fick höra av en gammal klasskompis som blev kuggad för hon låg för nära mittenfilen ... helt sjukt!
Personligen finner jag inget fel i just den anledningen.
Inte heller om folk blir kuggade för att de ligger för nära framförvarande bilar.
Blir de kuggade kanske de
lär sig att hålla avstånd och att de inte äger mittlinjen samt tillämpa filkörning korrekt och inte vara i vägen.
Det är nämligen fullständigt omöjligt att försöka få de här "motrafikanterna" att inse att de gör fel senare när de väl har kortet och förr eller senare läser man om dem i aftonbladet "Kom över på fel sida. Smällde in i framförvarande bil. Förare förvånad över att det kunde gå så."
Sedan kanske det var överdrivet i just din kompis fall, men jag skulle gärna se fler kuggade på just dessa anledningar.
Det är viktiga punkter som borde läras ut mer, gärna i media dagligen.
Stötte senast i går på en blond liten tjej i en bil som ställde sig för att göra vänstersväng på en högt trafikerad 50 väg.
Lade hon sig till vänster? Nej, hon svängde snett över vägen, stannade så och blockerade hela körfältet med en stor kö bakom sig som resultat.
Jag som låg först bakom henne försökte signalera till henne angående hennes felaktiga placering men hon verkade fullständigt oförstående.
Bättre att hon hade fått lära sig den läxan på sin uppkörning då.