2340
Sök

Oljeläckage , underkänt på besiktningen

1 Inlägg
för 21 timmar sedan
Trådstartare
Hej
Beslutade bilen och fick underkänt på följande?
Skulle vilja ha ett ungefärlig kostnad vad detta skulle kosta på en verkstad?

MOTOR 6.1.8,8.4.1  OLJELÄCKAGE

6 151 Inlägg
för 20 timmar sedan
Det är som att fråga hur långt ett snöre är. För det första vet vi inte vad det är för bil, för det andra vet vi inte var på motorn det läcker och för det tredje vet vi inte vilken prisklass på reparatör du tänkt dig.

KARLSSON
119 Inlägg
för 15 timmar sedan
läcker det mycket blir det jobbigare.
man kan fuska med att bara tvätta jättenoga precis innan man åker in igen, tvätta och åka direkt

Forummoderator
26 397 Inlägg
för 15 timmar sedan
Ett hett tips i all vänlighet, men personligen engagerar jag mig i besiktigandet, och om något fel uppenbarar sig så ber jag gärna att få det förklarat alternativt utpekat för ökad tydlighet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

KARLSSON
119 Inlägg
för 11 timmar sedan
Mack skrev:
Ett hett tips i all vänlighet, men personligen engagerar jag mig i besiktigandet, och om något fel uppenbarar sig så ber jag gärna att få det förklarat alternativt utpekat för ökad tydlighet.

jo det låter sunt.
jag gillar också att ha ordning på grejerna

Fri fart för ett fritt folk!
14 331 Inlägg
för 11 timmar sedan
Mack skrev:

ja det är säkrast för det är inte säkert att alla bes har samma ideer på saker som dom skriver ner.. så jag vill se med egna ögon..  smile

Kör fort så hinner inget hända...

1 731 Inlägg
för 9 timmar sedan
Hmm, nu vet vi ju inte vilken bil det gäller, men låt oss säja att vi pratar om en V70 200? så vill man bara ha skiten genom besiktningen. Då tvättar man av den med thinner eller bromsrengöring. Startar upp den o kollar så det inte pissar direkt- ser man inte det rinna direkt från främre packbox eller mellan motor o låda...så åker man o ombesiktar. Har man en nyare bil eller en man vill vårda- då fixar man felet. Tillägas kan ju vara att personal på olika besiktningsorgan- bedömer saker olika. Har man en bil som måste gå igenom, utan att det får kosta nåt..då är mitt tips Carsuspect. Riktigt dårhus för de som vill veta hur bilen mår, men de släpper igenom saker man blir mörkrädd av. O Mörkt brukar det vara på personalsidan oxå. Hoppa dom om du vill ha ett riktigt Bes. protokoll, men ta dom om du vill ha ombes. på oljeläcka.- Det går garanterat igenom.

mvh/husse
Senast redigerat av husseman (för 8 timmar sedan)

Sök