Man kan inte säga att en bil är skit! Det finns nämlien inga skitbilar. Alla bilar har sina starka och svaga sidor.
Man kan rekomendera någon att köpa ens eget märke, men man kan inte tvinga i honom/henne att allt annat är skit.
Ser ni problemet i detta exemplet: "Fan jag har haft Saab en gång, det är ju jävla skitbilar, bara krånglar och går sönder ju! Köp en sån som jag har istället, Bättre får du inte!"
Problem 1: EN GÅNG! Då måste alla vara sådana? Kan ju vara ett måndagsexemplar, eller slutkörd.
Problem 2: Det som diskuteras i tråden. Han säger indirekt att allt utom hans märke är skit.
Hade han istället uttryckt sig såhär: "Jag kan varmt rekomendera dig att titta på en sån som jag har, för jag är riktigt nöjd med min, men provkör flera bilar och bilda en egen uppfattning". Så hade det varit bättre.
Ska jag förresten skämmas för att jag gillar gamla öststatsfordon? Eller är det helt okej för er?
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!