3243
Sök

För höga betyg!

137 Inlägg
23 juli 2005
Trådstartare
Jag tycker det är alldeles för många människor på den här sidan som sätter alldeles för högt betyg på endel bilar! Fem borde det vara när en bil är så snygg det går å få den till! Jag vet att alla har olika smak å så vidare men man sätter inte en femma på en golf 3 som har lite andra fälgar och lite smågrejer som vem som helst kan fixa!

6 851 Inlägg
23 juli 2005
Säger killen som inte har nån bil alls här inne..

137 Inlägg
23 juli 2005
Trådstartare
ne, jag vet att jag inte har nån bil, men det blir mer rättvist då! Annars kommer bilar som folk har jobbat jättemycket med ligga på ungefär samma betyg som vilken bil som helst!

231 Inlägg
23 juli 2005
Bara för att en bil är stylad eller så betyder det inte att alla vill ge den högt betyg. En bil som bara puttsats upp och är nästan enbart orginal kan vara välldigt fin och stilren och därav göra att folk kanske ger den högt betyg.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

137 Inlägg
23 juli 2005
Trådstartare
Ja, jo jag vet! men det finns många bilar som inte är så som du beskriver som har fått högt betyg!

Administratör
11 911 Inlägg
23 juli 2005
Antingen är det för många 1:or, nu är det för många 5:or ... om folk ger fan i och röstfiska ("SNYGG BIL! KLAR 5:A") i kommentarerna så kommer folk sätta vad bilen faktiskt förtjänar (mer iaf) ... men icke.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Administratör
11 911 Inlägg
23 juli 2005
Jag har lagt till en förklarande text vid kommentarfältet för bilder, och vi får hoppas att det gör nån skillnad.

137 Inlägg
23 juli 2005
Trådstartare
Bra chrizz, blir kanske lite mer rättvist då!

121 Inlägg
24 juli 2005
Känns som jag kommer få gnäll-stämpel nu eftersom jag äger just en golf 3 men andra fälgar osv:p
Men gör antalet arbetstimmar eller svårighetsgraden på det man nu gör bilen snyggare?
Alla har olika smak och vissa kanske föredrar något mer stilrent före  en överstylad 850?

Bilbyggare
225 Inlägg
24 juli 2005
Sitta här och klaga på att folk sätter fel betyg på andras bilar,  du borde tänka på att endel kanske givit en bil en 5a för att den personen tycker att den e snygg, och vi alla vet sanningen: Alla har olika smak, det kan varken gnäll om betyg eller olika klandringar som kommentarer ändra på!
Rösta som ni själva tycker och skit i vad andra gör !
Senast redigerat av nofearsy (24 juli 2005)

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come

draminbil.nu
1 382 Inlägg
24 juli 2005
håller med isak att vissa bilar orde fått högre betyg än andra fast båda får fullt... kanske vore en lösning på detta exempelvis 10 betygssteg (eller 100)? det vore ett himla jobba att göra om allting men slutresultatet skulle nog bli bättre...

137 Inlägg
24 juli 2005
Trådstartare
Jag tror inte endel av er fattar vad jag menar, är lite svårt att förklara på ett internetforum. Jag har aldrig sagt att en bil måste vara överstylad för att få en 5 poängare!
Senast redigerat av jens (24 juli 2005)

24 juli 2005
Ta bort alla betyg då? Så får man behålla sin egna åsikt för sig själv, om man inte vill skriva den på en bild eller i PM. Jag menar, allt detta "gnäll" för att någon inte gillar att en bil har bättre betyg än en annan?

En motor för mig är en V8

12 086 Inlägg
24 juli 2005
men så är det ju.. min bil får inte särskilt höga betyg.. dels för att den inte är mer än typ bra skick o snygg (enligt mig!wink) men dels för ingen jävel vet vad det är för bil! Kan gissa på att det finns hur många volvosar med fälgar o fin lack som hällst som fått 5or..

Jag klagar igentligen inte men visst är det lite snopet.

32 Inlägg
24 juli 2005
Vem bryr sig ens om betygen här?

137 Inlägg
24 juli 2005
Trådstartare
Jag klagar inte heller, tycker bara att det ska vara mer rättvist!

Brum säger bilen.
394 Inlägg
24 juli 2005
Jag kan lätt ge en femma till en gammal och billig bil om den är i GRYMT bra skick och kanske har några smakfulla styling detaljer..
och kan lika gära ge en etta till en en miljons supersport bil med ett fult bodyitt jätte vinge och en knasig lackering.. Tycker inte en bil måste vara dyr eller ovanlig för att vara fin..
Men det är ju bara jag de..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

130 Inlägg
25 juli 2005
chrizz skrev:
Jag har lagt till en förklarande text vid kommentarfältet för bilder, och vi får hoppas att det gör nån skillnad.

Tycker den texten är ganska dum, varför inte få tala om att man gillar bilen och har gett den högsta betyg??

Brukar själv göra det ibland, inte för att "röstfiska" utan för att jag själv tycker det är kul när andra gör så på min sida.
Då kan man kolla vad killen/tjejen som gillar bilen själv åker i.......

Administratör
2 978 Inlägg
25 juli 2005
Varför inte skriva en kommentar varför man tycker den är snygg istället för att bara skriva "snygg bil en 5a" Jag för min del tycker det är roligare när folk skriver varför dom tycker ens bil är snygg. Som sagt så finns det 2 sidor av att skriva 5a det ena är "röstfiska" det andra är att man inte kan utrycka sig med ord utan istället anväder betygsystemet för att vísa sin uppskattning.

En kopp av den svarta såsen...

Administratör
11 911 Inlägg
25 juli 2005
Lizzardo skrev:
chrizz skrev:

Tycker den texten är ganska dum, varför inte få tala om att man gillar bilen och har gett den högsta betyg??

Brukar själv göra det ibland, inte för att "röstfiska" utan för att jag själv tycker det är kul när andra gör så på min sida.
Då kan man kolla vad killen/tjejen som gillar bilen själv åker i.......

Visst är den dum kanske, men väldigt många skriver "klar 5:a" endast och endast för att kanske få en femma tillbaka.

Sök