3914
Sök

Bmw E30 320i startproblem

Snabb =)
247 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Ja jag har problem att starta min bmw, undrar om det sitter nått relä till startmotorn? och vilket är det i sånna fall?

Händer inget när jag försöker starta den har kollat över larmet så det är inte det som dummar sig, inte ens klickar i startmotorn tycker det borde klicka om kolen är slut

/mvh markus

Just real power no turbo shit =)

CNC-operatör
75 Inlägg
16 februari 2007
tjena!

prova med att slå lite på startmotorn. det kan vara solonoiden som är lite trög.
(det är solonoiden som är "reätt" till startmotorn)

mvh turboXX

1hk/kg är livet

Snabb =)
247 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
har provat det redan :S får nog ta och byta startmotorn det är ju det att det är så jäkla trångt men har ju en ny liggandes iafl smile

Just real power no turbo shit =)

cossie jens
127 Inlägg
16 februari 2007
du kan ju prova att plocka isär startmotorn och göra den ren det e oftast kopplingsdamm från lammellerna som sätter sig i startmotorn har renoverat ett par stycken :-) mvh cossie jens

262 Inlägg
18 februari 2007
tjena, hade samma problem när jag skulle starta min bmw, då vart det att jorden hade låsnat så kolla alla kablar etc
mvh
Senast redigerat av 323micke (18 februari 2007)

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com

Svetsare/Smed/Skrotnisse
206 Inlägg
18 februari 2007
Kanske skulle prova att mäta upp det först. Har du ex vis + fram?
Startmotorn i sig jordar ju i blocket. Kolla jord mellan chassi och block exempelvis.

Hade samma problem på min 320iA och det visade sig vara kontakten till växelspaken så att man inte ska kunna starta i fel läge.Simpelt fel men tog tid att konstatera när man var själv och inte har armar som är 3m långa...
Senast redigerat av Sotar_n81 (18 februari 2007)

"Den kan vara bra att ha"

2 Inlägg
28 april 2010
exakt samma problem har jag.
HJÄLP. Kort beskrivning.
den går skitbra när man kör, men stänger man av den efter man kört ett tag så startar den inte. inte ens med starthjälp, rullar man igång den så startar den direkt. men när jag låt den stå över natten och pröva starta den dagen efter så slog motorn run, men inte tillräkligt för att starta och då utan hjälp alls.

Enormt tacksam för svar.

Svetsare/Smed/Skrotnisse
206 Inlägg
28 april 2010
Kolla jordkabel/fläta mellan chassi och motor. Jordfel kan te sig på en massa konstiga vis...

"Den kan vara bra att ha"

Sök