andreas_940 skrev:
Men svarar man drygt till en polis får man ju skylla sig själv, då provocerar du ju?
Det handlar bara om att ha ett ordentligt uppförande så är de hur trevliga som helst!
Jasså så om man svarar drygt/otrevligt så har polisen rätt att utdela slag/sparkar?
En polis är UTBILDAD för att klara av sånt man ska kunna spotta dom en gång i ansiktet utan att dom ens ska göra ngt.
Så du menar om du varit polis och ngn/jag svarat drygt/otydligt ger det dom rätten/dig att slå och vara på väg att sparka ?
Hade inte velat ens veta vart det lätt om inte en annan polis som var tur nog funtad i huvudet tog bort den andra,
nog är det mycket att provocera fram, att man kan svara drygt/otydligt, skulle väll varit annat om jag gjort tex motstånd då dom tog bort en från kompisens bil, då skulle jag förstått fast det hade ju också varit att överdriva.
nog har man hela mkt till vett att måsta slå en grabb som är så full att han kan knappt stå heller, ta tag i VISST ! men slå och vara på väg att sparka, hmmf ja man kan ju undra hur du tänker om du menar att det ger en rätt att slå en annan människa för att dom svarar drygt/otydligt...
Det handlar bara om att ha ett ordentligt uppförande så är de hur trevliga som helst! visst så är det väll så till viss del, men nog har jag varit med om mer än en idiot till polis som suttit och idiot förklarat en / förklarat vilket problem barn man är, och det ena med det tredje fast man betett sig med vanligt folk vett, så inte ska du komma och påstå att alla behandlar en med samma sätt som man behandlar dom
"man ska behandla andra så som man vill bli behandlad själv" så borde alla tänka,