3347
Sök

dum fråga om volvo 850 glt

81 Inlägg
17 februari 2007
Trådstartare
tja alla. jag har läst på ett annat forum att 850 glt från 97 skulle vara en ltt motor men stämer det är det någon som vet det. för jag tror inte det men alla kan ju ha fel. vill hjärna att många svarar på dena fråga.

220 Inlägg
17 februari 2007
Nej.. Det stämmer inte.

ps-volvo skrev:
tja alla. jag har läst på ett annat forum att 850 glt från 97 skulle vara en ltt motor men stämer det är det någon som vet det. för jag tror inte det men alla kan ju ha fel. vill hjärna att många svarar på dena fråga.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
17 februari 2007
Nej det stämmer inte men om du inte litar på oss som redan svarat är det ju bara lätta på locket själv o sticka ner skallen o titta.

131 Inlägg
17 februari 2007
racing-jimpa skrev:
Nej det stämmer inte men om du inte litar på oss som redan svarat är det ju bara lätta på locket själv o sticka ner skallen o titta.

Ja det kan inte bli lättare för på locket till luftfiltret står där turbo om det är en.. Om ingen mekat me din så skall där inte stå något heller..

81 Inlägg
17 februari 2007
Trådstartare
jo jag littar på er och jag hittade svaret nu det är visst en glt från usa som hade ltt hittade en tråd här om det. men ni kanske kan svara om man kan stopa i en t5 motor och regga den med det går det med bes och allt sånt för den ska vara laglig. köpte dena för jag fick den biligt.

2 122 Inlägg
17 februari 2007
ps-volvo skrev:
jo jag littar på er och jag hittade svaret nu det är visst en glt från usa som hade ltt hittade en tråd här om det. men ni kanske kan svara om man kan stopa i en t5 motor och regga den med det går det med bes och allt sånt för den ska vara laglig. köpte dena för jag fick den biligt.

lättare att köpa en t5 direkt men det är klart att det gå att stoppa ner en t5a i din

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

med lem
1 147 Inlägg
17 februari 2007
ingen fråga e dum.. vet man inte så frågar man.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

* Voff voff *
10 634 Inlägg
17 februari 2007
GLT 92-95 i USA hade 170 hk utan överladdning

GLT 96-97 i USA hade 193 hk lättrycksturbo

GLT 92-97 i Europa hade 170 hk utan överladdning

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

65 Inlägg
18 februari 2007
Angående din fråga om t5 motor i en glt: det du kan börja med att göra är att ringa volvo och tala om vad det är du vill göra med din bil. Dom måste nämligen godkänna det först och jag känner ingen som har lyckads med det. Börja där

Sök