3656
Sök

jobb?

41 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
jo de är så att ja vill köra timmerbil efter skolan, ja går en skogslinje nu men ja vill inte sitta i en maskin i flera år. va krävs förutom att ha körkort för tung? hjäälp meejj!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
25 februari 2007
Jag tänkte kolla på www.ams.se och se vad det stod om yrket, men sidan är stängd över helgen tyvärr. Men mitt tips är att du går dit och tittar.

Finns inget bra svar där kan du kontakta någon av alla de yrkesförarutbildningar som finns och fråga. Eller så tar du kontakt med ett lokalt timmerbilsåkeri och frågar dem - då kanske du dessutom kan få en bra kontakt för framtida jobb.

Har i alla fall förstått att det är ett jäkla muckel att köra ett sånt där ekipage, tungt lastat på två hjulspår i skogen, är grymt imponerad av dem som gör det! smile

Lycka till! // Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

41 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
tack för hjälpen! kanske har hittat ett jobb som manskinförare. får se smile tack för hjälpen

Scania, javisst.
237 Inlägg
25 februari 2007
Har i alla fall förstått att det är ett jäkla muckel att köra ett sånt där ekipage, tungt lastat på två hjulspår i skogen, är grymt imponerad av dem som gör det! smile

Lycka till! // Ellen smile

Så det är inte bara jag som tänkt på samma då hör jag :p +att svänga på trånga platser.
Låter som ett j*vla bökande om man frågar mig. Kanske det är det som gör att det är
mitt drömyrke? eller så ligger det i släkten :p

/john

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
26 februari 2007
jupple skrev:
jo de är så att ja vill köra timmerbil efter skolan, ja går en skogslinje nu men ja vill inte sitta i en maskin i flera år. va krävs förutom att ha körkort för tung? hjäälp meejj!

körkort (BECE)
erfarenhet/kunskap ( vilket du får när du tar kortet)

sen är d väl bara höra runt på olika åkerier å be om praktikplats/jobb..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Sök