3667
Sök

Försäkringsbolag, vad blir billigast?

135 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
Tja! tänkte om någon har någon koll på försäkringsbolag då de såklart gäller bilförsäkringar.

Sitter idag med en Golf IV GTI.
Jag är ju i åldern 24 ( 25 i sommar ). Kollat runt lite nattetid. men då är ju såklart alla hemsidor stängda.

betalar i dagsläget bara garageförsäkring, men HEL med 5000kr i självrisk  , upp till 1500mil. skulle ligga på ca 9850kr HELår.
( länsförsäkringar )
Någon som har billigare förslag?

Diesel puffare ;)
161 Inlägg
27 februari 2007
kolla med SalusAnsvar de har jag! (är med i motormännens riksförbund) och fick en väldig bra försäkring genom de!

Min Saab 9-5 Aero ville Länsföräkringar ha 17 000:-
och på SalusAnsvar 9 700:-

Men ring de för gör du en kalkyl på nätet blir inte den alltid rätt..

Har en bra handläggare om du vill ha smile

Jonas Lindeman
08-55545368 direkt
0200-875020 växel
jonas.lindeman@salusansvar.se

Ring och snacka med han gå även med i motormännens riksförbund kostar 200:-
så ska du nog få en bra försäkring!

meddela mig hur det gick om du ringde/mailade och vad du fick för pris!

PS betalar 3456/år=288/mån för Fabia RS tycker jag är helt ok, Bor i Gbg, haft olycka för inte så längesedan, varit av med kortet för inte så längesedan heller.. DS

//Andreas
Senast redigerat av RHO (27 februari 2007)

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
27 februari 2007
Kolla på www.dina.se efter det bolag som ligger närmast dig, dom är en samling lokala bolag som gått ihop. Har själv knallebydgdens försäkrings bolag, och kan varmt rekomendera dom

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

638 Inlägg
27 februari 2007
Gör såhär

www.insplanet.se  <--  gå in där. Skriv in alla uppgifter

Då ringer dom upp dig inom 1 timme / 1 dygn beroende på hur snabbt dom får lös uppgifterna från dom olika bolagen.

Där får du den billigaste försäkringen kan jag garantera, dom kollar inte igenom alla som finns men en j--la många.  Du behöver inte teckna en direkt genom dom om du inte vill men det kostar dig inget extra så känner du att det blir rätt pris direkt på telefon så är det bara klippa till.

Kommer väl nånting här snart!

467 Inlägg
27 februari 2007
håller med föregående talare. så gjorde jag o d blev billigast så=)

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Diesel puffare ;)
161 Inlägg
27 februari 2007
Har en känsla att insplant och salusansvar är samma bolag wink

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!

143 Inlägg
27 februari 2007
insplanet jämför inga av de större bolagen. bästa är att själv gå in på hemsidorna och knappa in alt ringa dom.

135 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
Har reggat in på insplanet nu, får väl se va de säger när de ringer.
kollade in "DINA" försäkringar oxå, såg en liten kul grej där ;

"  Priset avser standardutrustat fordon. Är ditt fordon ombyggt, trimmat eller på annat sätt förändrat bör du i stället ringa oss.  " ( men de är de ju inte ? wink  )

1 723 Inlägg
28 februari 2007
ringde det bolag som kom upp på www.dina.se. Damen på andra sidan luren sa "du vill inte ha den här försäkringen.....". ca 13500 kr helår, helförsäkrad. wink
Senast redigerat av falloutboy (28 februari 2007)

9 108 Inlägg
28 februari 2007
Passa er för villkoren på Salusansvar bara. Polaren har råkat ut för en bindningstid som bara går att bli av med om man säljer bilen..

Jag har alla mina försäkringar i ett nytt bolag som samarbetar med Nordea: www.Vesta.se . Jäkligt bra priser och villkor!

1 723 Inlägg
28 februari 2007
hade också vesta som försäkringsbolag på min Honda prelude (halvförsäkring), den gick på strax under 2000kr per år inkl den procent som tillkommer vid månadsbetalning. bra priser! dock var de dyra på Transen.

6 Inlägg
5 mars 2007
kolla på www.sveland.se. De är rätt så billiga, men det beror på var du bor, hur du parkerar.etc..

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
5 mars 2007
Hoffmeister2 skrev:
håller med föregående talare. så gjorde jag o d blev billigast så=)

Samma här ..... dom leta fram :

S60 2,4T 2001a 1500-2000 mil om året helförsäkrat 6700kr ....
245 Tic 84ra .... 1500-2000 mil om året halv försäkrad 1200kr ....

Då kolla dom alla .....

//Sam The Man

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Colaberoende
1 219 Inlägg
5 mars 2007
Tecknade aktsam för dom hade bra pris till min, Kontaktade även insplanet för att se vad dom tyckte men jag hade redan den billigaste.

/Ena

Sök