3398
Sök

Motorproblem: b230a/b23a

Wallraff
319 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
#1
Vart kommer oljan från som ligger där jag gjort markering på bilden http://www.putfile.com/pic.php?img=4877191 ?

och bilen blir tom på glykol så fort jag stoppar i nytt?

Kanske blivit pinad lite för mycket? smile


Calibra Turboo
34 Inlägg
28 februari 2007
#2
kikat så dú inte har vatten i oljan ?

eller om du blåst toppackningen, men det lär du märkt!

Köp en opel bli belåten och låt dom andra se den bakre reggplåten ;)

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
5 mars 2007
#3
verka som om toppakningen ja fare


1 785 Inlägg
6 mars 2007
#4
Där du gjort markeringen på bilden är ju vid förgasaren! Så det måste vara förgasar olja som har läckt ut där! Du ska fylla på förgasar olja under den gula korken!

Om kylarvätska försvinner så är det läckage någonstans men det behöver inte vara just toppackningen som är sönder.

Fyll på vätska och starta motorn och låt den gå på tomgång med huven öppen! Kolla runt slangarna från expansionskärlet, vatten pumpen och kylaren! Följ slangarna om du inte vet var du ska leta, se upp för kylfläkten vi kylaren. Kontrollera kylaren noggrant.

Kolla även om vattnet blir svart ev gräddliknande eller om det fortsätter vara blått eller grönt vilken glykol du nu häller på vet jag ju inte hehehe...

Blir kylar vattnet svart färgat eller gräddklumpar i det så är toppackningen skadad!

En bra fråga är också om motorn går på alla cylindrar, bröjar den gå på 3cylindrar så är det också ett tecken på att motorn läcker in vatten!

Lycka till med felsökningen och berätta gärna hur det gick!

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?


Sök