Alla har naturligtvis rätt att tro vad de vill, men precis som Sandman skrev så tycker jag inte att dom ska gå runt och försöka "Värva" folk. Håller också med om att, finns det en gud så tvivlar jag på att man har det lättare att ta sig till "Himlen" bara för att man är religiös eller sektmedelm, eller vad man nu kan vara. Kommer man lättare till "Himlen" för att man hatar bögar och inte har sex innan äktenskapet? Har sett dokumentärer om kristna som verkligen inte bettede sig som folk, Jag menar, vilken trevligt religion som inte värdesätter alla på samma sätt? Homosexuella får inte ens gifta sig i kyrkan. För att det går emot folks tro. Kan förstå privata kyrkors rätt till att förbjuda detta, men när det gäller svenska kyrkan som (faktiskt helt i onödan om du frågar mig) får skatter från folket. Religiösa människor vill verkligen att man ska respektera deras tro och värderingar, men när det kommer till mäniskor med annan sexuell läggning eller en annan tro så respekteras dom inte av kyrkan. Då räknar jag även vetenskap som en tro.
------------------------------------------------------