3261
Sök

Troendekristna

Sleeper
3 084 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
Tja nu lägger jag upp en lite mogen tråd, men jag har en liten fråga bara.
Jag ska bara börja säga att jag e ateist.
Nu till frågan :

Jesus kista hittades ju för några dagar sedan men vad jag fått hört så dog ju inte jesus och blev aldrig begraven. Efter dem korsfästelsen så kastade de in honom i en grotta när de sen öppnade grottan var han försvunnen, senare så återuppstod han väl i en himlabild om jag inte minns fel... Synd för er kristanianer för nu måste ni ju skriva om er påhittade bok ^^, ROFLMAO!

BTW Jag ska starta en egen religion för kul tror jag smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

2 123 Inlägg
1 mars 2007
Sushikocken skrev:
Tja nu lägger jag upp en lite mogen tråd, men jag har en liten fråga bara.
Jag ska bara börja säga att jag e ateist.
Nu till frågan :

Jesus kista hittades ju för några dagar sedan men vad jag fått hört så dog ju inte jesus och blev aldrig begraven. Efter dem korsfästelsen så kastade de in honom i en grotta när de sen öppnade grottan var han försvunnen, senare så återuppstod han väl i en himlabild om jag inte minns fel... Synd för er kristanianer för nu måste ni ju skriva om er påhittade bok ^^, ROFLMAO!

Religion är ju "kul".
Borde ju döpas om till "roliga timmen" i skolan för inget är ju sant.
Bara massa gamla påhittade sagor som dom skrev om och samlade i en bok.

Jag tror förövrigt på Tolkeins bibel Sagan om ringen
Det är ju ungefär lika sant som bibeln wink

250 Inlägg
1 mars 2007
Religion var/är bara ett sätt att få makt över folk och få in pengar...

------------------------------------------------------

482 Inlägg
1 mars 2007
Ja det var ju en mycket mogen tråd ....
för nu måste ni ju skriva om er påhittade bok ^^, ROFLMAO!

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

7 120 Inlägg
1 mars 2007
Religion. Det värsta med det är ju att folk TROR på det. 2007 är det nu. Inte år 0.

Min gud är motorn.

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
1 mars 2007
Att jesus verkligen ha levt finns ändå en hel del bevis för, då det inte bara är i religösa skrifter han dykt upp, utan även ur skrifter ur andra historiska personer (minns ej dock vilka) men jag håller med, det är himla roligt hur folk kan vrida å vända på historier så att folk verkar gudomliga big_smile Påpekas även att jag är ateist, så inga missförstånd dyker upp.

Signaturtext kan du vara själv!

Smålänning
7 883 Inlägg
1 mars 2007
Sushikocken skrev:

Det har jag redan wink
Statens religion! Kan förklara dess skapelseberättelse om någon e intresserad tongue

Finns det en gud så har han annat för sig än att lyssna på lite folk som tillber honom...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

482 Inlägg
1 mars 2007
Aerodynamik skrev:
Religion. Det värsta med det är ju att folk TROR på det. 2007 är det nu. Inte år 0.

Min gud är motorn.

Låt folk ha en jä-la tro och låt folk ha något hopp utan att kommentera hur dumma i huvudet de är. Vad är det värsta med att folk tror på det då? Det är som att någon säger att du är dum för att du gillar bilar, vi bor på 2000 talet och snart är det rymdskepp som gäller... -.-

7 120 Inlägg
1 mars 2007
Förstår inte varför man ska tro på något som någon hittade på för 2000år sen.
Kom igen. En kille som kan gå på vatten och hela sjuka. Han kanske kunde trolla också?
yikes

482 Inlägg
1 mars 2007
Varför inte tro på något? Världen är inte en fin liten musikal där alla är glada och dansar. Hårda tider kommer alltid, alltid bra att ha något att luta sig tillbaka på.

Sedan, tror du helt seriöst att det inte finns något mer än livet? Efter vi dör tar allt slut, punkt slut? Med tanke på hur komplicerat allt är så skulle iallafall jag inte säga att det är så att allt tar slut.

Sedan tolkar ju alla olika. Jag tror personligen inte på en liten gubbe som sitter och bestämmer, utan som många andra idag så anser jag att det måste finnas något större än detta.

7 120 Inlägg
1 mars 2007
Slovenian skrev:
Varför inte tro på något? Världen är inte en fin liten musikal där alla är glada och dansar. Hårda tider kommer alltid, alltid bra att ha något att luta sig tillbaka på.

Sedan, tror du helt seriöst att det inte finns något mer än livet? Efter vi dör tar allt slut, punkt slut? Med tanke på hur komplicerat allt är så skulle iallafall jag inte säga att det är så att allt tar slut.

Sedan tolkar ju alla olika. Jag tror personligen inte på en liten gubbe som sitter och bestämmer, utan som många andra idag så anser jag att det måste finnas något större än detta.

Om livet är hårt börjar jag inte be till gud.

Leg. Spådam
816 Inlägg
1 mars 2007
Gud uppfann allting och fick det att se ut som att Darwin har rätt. Allt ont är människans fel och Jesus finns fortfarande överallt. Håll nu käft eller prata om något annat era yentiles...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

250 Inlägg
1 mars 2007
Slovenian skrev:

Du kan säkert inte tänka dig en värld i 4 dimentioner heller...precis som att alla i en 2 dimentionell värld inte skulle kunna föreställa sig våran värld...

Anledningen till att du inte kan kan föreställa dig att du skulle sluta exsistera är samma sak, du vet bara hur det är att excistera...

sen att det skulle kunna finnas en värld efter denna är ju inte helt underligt, men jag tvivlar på att det är pärleporten du kommer träffa på i slutet av tunneln. Det finns bara en riktig gud och det är världen  vi lever i och fysiken är de enda budorden... fan vad poetisk jag blev nu då...sen att man skulle kunna återfödas eller komma till ett annat universum när man dör är ju inte uteslutet... i frågan om människan själ så kan man ju knappast påstå att det är omöjligt även om man tror helt och hållet enbart på vetenskapen... jag kan tänka mig konstigare saker... t,ex svarta hål som inte ens ljuset kan fly ifrån....

Men som sagt, bibeln är en dåligt skriven saga full av fel och brister enligt min åsikt..
Senast redigerat av newkie (1 mars 2007)

------------------------------------------------------

blacken
4 mars 2007
newkie skrev:
Slovenian skrev:

Du kan säkert inte tänka dig en värld i 4 dimentioner heller...precis som att alla i en 2 dimentionell värld inte skulle kunna föreställa sig våran värld...

Anledningen till att du inte kan kan föreställa dig att du skulle sluta exsistera är samma sak, du vet bara hur det är att excistera...

sen att det skulle kunna finnas en värld efter denna är ju inte helt underligt, men jag tvivlar på att det är pärleporten du kommer träffa på i slutet av tunneln. Det finns bara en riktig gud och det är världen  vi lever i och fysiken är de enda budorden... fan vad poetisk jag blev nu då...sen att man skulle kunna återfödas eller komma till ett annat universum när man dör är ju inte uteslutet... i frågan om människan själ så kan man ju knappast påstå att det är omöjligt även om man tror helt och hållet enbart på vetenskapen... jag kan tänka mig konstigare saker... t,ex svarta hål som inte ens ljuset kan fly ifrån....

Men som sagt, bibeln är en dåligt skriven saga full av fel och brister enligt min åsikt..

Har du läst bibeln?

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
4 mars 2007
Slovenian skrev:
Ja det var ju en mycket mogen tråd ....
för nu måste ni ju skriva om er påhittade bok ^^, ROFLMAO!

Håller med dig till fullo, men trådskaparen är nog inte så gammal.

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

blacken
4 mars 2007
Det jag är lite nyfiken på är att, hur kan en snubbe som verkade under tre år i skymundan i det mest avlägsna hörnet  som världen kände till på den tiden.  Skapa en tro som är stark och utbredd och oförändrad efter 2000 år?

Trucker
234 Inlägg
4 mars 2007
Aerodynamik skrev:
Förstår inte varför man ska tro på något som någon hittade på för 2000år sen.
Kom igen. En kille som kan gå på vatten och hela sjuka. Han kanske kunde trolla också?
yikes

Troligtvis vart det vinter och minusgrader och han gick på isen och när han helade sjuka så var det med lite bly, finns inget bättre botemedel.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

1 297 Inlägg
4 mars 2007
Religion var kyrkans sätt att driva in pengar på medeltiden, ett sätt att ha makt. Visst inte är det något fel med människor som tror på något för att få en viss säkerhet i livet. Eller vilken anledning de nu än har. Men religion har en del negativa sidor - Krig. För att inte nämna självmordsbombare? Nåja upp till var och en att tro på vad de vill.

En annan rolig grej är vad svenskarnas vanligaste kommentar var när de fick frågan -tror du på gud?
"Nej men på ett högre väsen"

mvh

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
4 mars 2007
*Born To Ride The High Way To Hell* .........
Alla vi äro kött å blod å en dag ska vi 6m ner ......
To kan man göra i kyrkan annars så vet man det man ska veta ......
å Tro gör jag på mig själv å ej någon annan .... !!!!

Å Kyrkan kan pyssla med sitt eget för jag har tagit mitt pick å pack å
dragit mig ur det .... som någon sa är att kyrkans grepp om mäniskan
är att ha en hand i ens plånbok ... så som staten  ..... har sin hand i den
andra fickan .....

//Sam The Man .....
Senast redigerat av lonewolf-holm (4 mars 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
4 mars 2007
Desto mer jag tänker på universum och vad som finns där så blir jag mer övertygad om att det måste finnas någon form utav övernaturligt som styr. Alla forskare pratar om att universum är oändligt dvs det finns varken någon början eller slut. Men enligt fysikens alla lagar som härskar på jorden så finns det ingen förklaring till detta. Vilket mitt huvud inte kan acceptera. Precis som i akvariet som jag har så finns det begränsningar på den yta som fisken kan vistas på och det måste det finnas i rymden också. Men utan för dem vad finns där och utan för det. Och vad gör oss till smartare gällande tro och religion i dag än vad vi var för 2000 år sedan? Se bara på pyramiderna det hade dagens ingenjörer aldrig redat ut utan att få använda sig utav de motordrivna ting som vi har i dag. Även om allt med religion inte är så realistiskt så finns det stunder i livet som man uppskattar att den finns där för en.

Sök