3272
Sök

Blev kallad Dum i huvet av polis ikväll!!!!

538 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
Ikväll vid 21.00 skulle min fru hämta mig från jobbet,hon körde för fort 59 km/h på 50 väg o det blir böter,men hon erkänner inte utan självklart så vill man ju tänka på det, allt detta händer medan jag står o väntar på henne utanför jobbet. det hela tar 30 min. hon talar om för polisen att hon ska hämta mig/att jag är ute o väntar, o då kallar de henne för en "barn unge som gnäller" hon hade glömt körtkortet så de ville åka hem o kolla på den med henne, men först skulle de alla plocka upp mig. när de kommer fram så är jag sur för jag vet vad som hänt o vad de kallat henne för. så jag är inte alls glad, de frågar mig om jag kan bevisa att hon är den hon är, men jag ber om att vi åker hem o tittar på hennes körtkort, sen kallar han mig för DUM I HUVET! vad fan(ursäkta jag e lite upprörd) har han för rätt o kalla mig det?

vad kan/ska jag göra???

sorry om det vart lite rörigt men säg till om inte allt är glasklart!

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
5 mars 2007
Dumma ungar bli poliser sägs det ju.

Vilket jävla drag :)

:]
469 Inlägg
5 mars 2007
P-G skrev:
Dumma ungar bli poliser sägs det ju.

Haha säger min pappa med tongue

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
5 mars 2007
självklart har han ingen som hellst rätt att kalla dig d..
tyvärr finns d inte så mycke man kan göra åt d..

finns många poliser som beter sig som svin bara för att dom "kan" ...

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
5 mars 2007
Jag hörde på polisradion en gång när jag kom i tradaren genom örebro. de hade stoppat en invandrare i en stulen bil med körförbud och snuten som pratade i radion skulle ju rapportera in vad mannen hette, men han kunde ju inte utala hans namn så han sa: "En hel del konsonanter född -79"

jag garvade så jag höll på att köra av vägen, det va nog det roligaste jag hört någongång big_smile

Vilket jävla drag :)

538 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
Machin skrev:

jag måste ju kunna göra nåt? anmäla han lr nåt? hade med mig en av mina anställda oxå, inte så kul o bli kalld för du i huvet framför sin fru och sin personal! jävligt kränkade juh!

538 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
P-G skrev:
Jag hörde på polisradion en gång när jag kom i tradaren genom örebro. de hade stoppat en invandrare i en stulen bil med körförbud och snuten som pratade i radion skulle ju rapportera in vad mannen hette, men han kunde ju inte utala hans namn så han sa: "En hel del konsonanter född -79"

jag garvade så jag höll på att köra av vägen, det va nog det roligaste jag hört någongång big_smile

verkar som att örebro polisen inte är helt friska i huvet för detta hände i örebro!

DFFL
9 020 Inlägg
5 mars 2007
Albertoo skrev:
Machin skrev:

jag måste ju kunna göra nåt? anmäla han lr nåt? hade med mig en av mina anställda oxå, inte så kul o bli kalld för du i huvet framför sin fru och sin personal! jävligt kränkade juh!

Värt ett försök ju, kan ju inte bli värre än att det läggs ner.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
5 mars 2007
Albertoo skrev:
Machin skrev:

anmäla kan man alltid göra... men sen om d händer nånting tvivlar ja på.. dom håller nog varandra rätt bra bakom ryggen.. men klart du ska göra d om du känner dig kränkt...

hade problem med några snutar här på byn för ett tag sedan .. jobbade på en av kioskerna här på byn, å hade problem med folk som parkerade på "våran" parkering när dom skulle på ett av nöjes ställena ... ringde polisen för att dom skulle hjälpa oss ta bort bilarna... men d sluta me att man blev utskälld...

träffa sen en av snutarna ( den enda snut som någonsin har varit trevlig) å förklara hur d hade gått till.. å hör å häpna.. måndagen efter hade han exploderat på deras morgon möte.. vart hyffs förvånad när man blev väckt av att en snut ringde å bad om ursäkt...

så allt kan hända...

anmäla du

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Rally ludde
213 Inlägg
6 mars 2007
Är väldigt vanligt att snutarna har kostymer som sitter för hårt och gör dem otroligt uppblåsta... Men vad ska man göra? Tycker synd om dem stackarna som inget kan tongue

////////RallyLudde////////

Idiot..
285 Inlägg
6 mars 2007
Ska du anmäla folk för dom kallar dig dum i huvudet?.
Låter fan sjukare än polisen iaf,men det finns ju folk som utnyttjar allt när dom vet att dom kan få ut några kronor från det

Vart är sverige påväg igentligen,Dom hade ju anmält Magnus uggla för att vara rasistisk mot polacker för han hade sagt "Skum polack" i en sång
Senast redigerat av Nattugglan (6 mars 2007)

German technology für alles
27 Inlägg
6 mars 2007
Jag skulle nog sagt samma sak som polis vid det tillfället wink Iaf när man kan underlätta och understyrka att hon är hon. Vilket jag antar var därför polisen sa som polisen sa (som det låter i texten iaf).

Treat people as you wanna be treated 'till they treat you diffrent, then treat 'em as they treat you.

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
6 mars 2007
har hört betydligt värre ord från örebro polisen..

du kan säkert anmäla polsen men det kommer garanterat inte leda någonstans
dom är så skyddade av varandra så det är sjukt
sen hamnar du säkert på deras lista så du blir stoppad i tid och otid

Kör fort så hinner inget hända...

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
6 mars 2007
P-G skrev:

örebro poliserna är inget o skojjare med... jag jobba på posten o en av brevbärarna på jobbet som stod vid stoppskylten.. fast inte båda fötter nere på asfalten utan ena fortfarande kvar på cykel gissa vad han fick?? jo självklart 300:- check de du...

320 Inlägg
11 mars 2007
Polismakten i sverige är nu en enda stor ekonomisk indrivare....

vanliga människor, vissa bra , vissa idioter.... tyvärr med för mycket befogenheter.

visste du att:

- du har rätt veta polisens fullständiga namn  mm.
(häng ut )

- tar dom dig för fortkörning har du rätt att de ska testa sin utrustning(Mäta avståndet om det sker med laser) avviker det 4 m  /100 meter gills det inte. något sådant läste jag
på trafikjuristen.se

407 Inlägg
11 mars 2007
tycker poliserna bar sej konstigt åt, dom har ingen rätt att säga så till dig, sen så kan dom hur lätt som hest kolla upp om hon har körkort på radion, det gjorde dom med mig när jag blev stoppad, fick säga personnumret och hela mitt namn med alla namn i rätt ordning och sånt

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
11 mars 2007
Anmäl polisen för kränkning av blabla eller vad det nu heter.. dom har ingen som helst rätt att kalla folk för dumhuveden eller barnliga eller vad fan som helst.

Sånthär måste vi visa att vi inte accepterar.. bara kasta in en anmälan eller ringa upp polischefen i det distriktet.

i sånna här fall så ska man kräva att få namnet på de poliser som stoppar en vilket man har rätt till. man kan även kräva att polisen ska visa sin polis legitimation. gör dom för övrigt inte det är det bara gå därifrån.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

793 Inlägg
11 mars 2007
Jag åkte till en piketbuss med flit igår och skulle be dem hålla utkik efter en vän som supit skallen av sig. Det slutade med att jag fick 1000:- i böter pga vägen jag ställt mig på för att prata med dem inte var en parkering. HELT SJUKT!!!

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
11 mars 2007
P-G skrev:

Haha bästa ja hört på länge!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
11 mars 2007
Goli skrev:
Jag åkte till en piketbuss med flit igår och skulle be dem hålla utkik efter en vän som supit skallen av sig. Det slutade med att jag fick 1000:- i böter pga vägen jag ställt mig på för att prata med dem inte var en parkering. HELT SJUKT!!!

Vad i helvete yikes

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök