2657
Sök

ställa tändning ---> få knallar ?

736 Inlägg
6 mars 2007
Nyare insprutare stryper ju bränsletillförseln vid motorbroms (eller när man släpper gasen) så det borde inte bli någon oförbränd soppa som kan smälla. En förgasare drar ju alltid "tomgångs-bränsel" samma för mekaniska insprutare. Därför brukar de ju smälla rätt bra om dessa...

:]
469 Inlägg
6 mars 2007
Rickard-v skrev:
Det ser ut som denna grabb inte ens var påtänkt när man hörde avgas knallar på trimmade bilar med förgasare.
Och se en 850 som det smäller om låter bara konstigt.

När jag hör ljudet tänker jag på trimmade bilar kanske för rally eller rallycross inte en orginal stor 850.

hahahhahahaah:P

410 Inlägg
6 mars 2007
frasse4 skrev:
Nyare insprutare stryper ju bränsletillförseln vid motorbroms (eller när man släpper gasen) så det borde inte bli någon oförbränd soppa som kan smälla. En förgasare drar ju alltid "tomgångs-bränsel" samma för mekaniska insprutare. Därför brukar de ju smälla rätt bra om dessa...

hehe kan va därför min pärla Grillar på big_smile

Copyright @ Rybbs Production

Olofström , Blekinge
211 Inlägg
6 mars 2007
Går det äns ställa tänningen på en 850? Är det inte självjusterande?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
7 mars 2007
NorrmaN_Racing skrev:
Går det äns ställa tänningen på en 850? Är det inte självjusterande?

tror inte det går att ställa, är väl datastyrt både sprut och tändning.
men du kan väl alltid prova byta plats på nån tändspole så blir det nog ett par smällar om du har tur.....eller inte....
Senast redigerat av NITROUS (7 mars 2007)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

397 Inlägg
7 mars 2007
Satt och läste lite och funderade på om du inte skulle kunna byta till större spridare.. då kanske det fettar på för mkt och du får för fet blanding, vilket borde kunna reslutera i att den skjuter som fan.. på lite högre varv.. haha, men vad vet jag..
håller med biohazzard! Satsa på din saab å firra duktigt med effekt så får du lite småsmällar på köpet!

//Stoffe

Kettunen
7 mars 2007
Gjorde så på min gamle audi 100cc avant. Small på duktigt. Vred hela Va fan den nu heter. Den man sätter rotorn på ? big_smile Vred den fram ca 45% av ett helt varv och det small duktigt då. Även när jag skulle starta & stänga av tongue

Smålänning
7 883 Inlägg
7 mars 2007
När mitt avgasrör gick av precis innan katten så small det duktigt om man varvade ur och släppte snabbt. Tilläggas ska att det är ett gammalt sprut (LH Jetronic 2.4) som inte är lika exakt som moderna, samt att jag har "vant" styrboxen vid att svara snabbt på gaspådrag (minnet).

Jag drog slutsatsen att katalysatorn tar bort smällarna just för att folk inte ska tro att det är en skrotbil man kör omkring i. Har just nu ett litet hål i skarven mellan 2-1 och katten, och där smäller det.

Så om du vill vara miljöovänlig, riskera böter och ombesiktining så kan du nog få smällarna vid gassläpp om du tar bort katten och sätter rakt rör med kanske 1 fullflödesdämpare. En kompis har så på en Peugeot 405 Mi16 och den smäller det och lever om när han släpper gasen, och den är otrimmad.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 813 Inlägg
7 mars 2007
ska du ha smällarna så byt dit avgassystem bara.. släng på en 4" rör hela vägen bort med katten å allt;) så när du motorbromsar å släpper gasen så kommer dom poffarna du vill ha;) byggde ett 4 tums rör på en polares 850 glt och där kommer poffar.. spara orginalet bara tills besiktningen;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 638 Inlägg
17 mars 2007
Jag har orginal system förutom sista burken som är utbytt mot en 2,5" fullflödes å min smäller å har sig

ST
121 Inlägg
17 mars 2007
På Focus ST så är knallarna standard. Låter härligt.

90 på 50-väg
http://bubblare.se/movie/ronny_och_ragge4/
Så vaknade jag - så var den dan förstörd

1 Inlägg
2 maj 2007
fränt me Knallar!

-=Blixthalka stoppade trafiken" - Det var det dummaste jag hört, är det blixthalka så kan man inte stanna.=-

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
2 maj 2007
tror ni att det är bra för motorn med felinställd tändning?..men jaja det är din motor som kanske pajar

red daddy
8 augusti 2007
maximus skrev:
tror ni att det är bra för motorn med felinställd tändning?..men jaja det är din motor som kanske pajar

"bara 18 en gång i livet"  lol

Avstängd
1 266 Inlägg
8 augusti 2007
jag kan skjuta riktiga pistolskott med min tic, vet inte varför de blir så..inte är de kul iaf ! låter som det är en rishög då

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

905 Inlägg
8 augusti 2007
borde det inte gå om du sätter en en brytare till lågnivå kretsen på tändningen så att du kan harva på startan utan tändningen i några minuter så att katten fylls med bränsle, sen startar du bara bilen och hoppas på det bästa.

Neerd
1 596 Inlägg
8 augusti 2007
om man borrar ett litet litet hål i grenröret har jag hört att man får små knallar??

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

1 297 Inlägg
8 augusti 2007
loffe007 skrev:
borde det inte gå om du sätter en en brytare till lågnivå kretsen på tändningen så att du kan harva på startan utan tändningen i några minuter så att katten fylls med bränsle, sen startar du bara bilen och hoppas på det bästa.

hahahaha

1 878 Inlägg
8 augusti 2007
MrTobias skrev:
loffe007 skrev:

hahahaha

hahahah! bästa kommenteren.

junsele
248 Inlägg

Sök